تصويب استاندارد کیفیت توان الکتریکی دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، از بررسي و تصويب استاندارد کیفیت توان الکتریکی دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز در نشست کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق ایران خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس، «عبدالصاحب ارجمند» با اشاره به برگزاري نشست کمیته تصویب استانداردهای صنعت برق ایران به ریاست معاون برق و انرژی و حضور مدیر کل دفتر تدوین استانداردهای ملی سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: در این نشست، برنامه‌ریزی لازم در خصوص توسعه و ارتقای سطح استانداردهای صنعت برق انجام شد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به گسترش روزافزون دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز و فناوری اینگونه تجهیزات که به‌طور معمول به فناوری توليد بیت کوین شناخته می‌شوند، هیئت وزیران در جلسه ششم مرداد سال 98، سازمان ملی استاندارد ایران را موظف كرد که با همکاری وزارتخانه‌هاي نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات، برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان تجهیزات فرآورده‌هاي پردازش رمزنگاری شده رمز ارزها (ماینینگ) را تدوین و ابلاغ كند.
ارجمند گفت: در این نشست مقرر شد سازمان ملی استاندارد در سريع‌ترين زمان ممكن، آن را به عنوان استاندارد ملی تصویب و در سایت آن سازمان قرار دهد.
استاندارد «مصرف و برچسب انرژی دستگاه‌هاي استخراج رمز ارز» نیز با همکاری وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد تدوین و با شماره ملی 22800 در شهریور ماه سال جاری در سایت سازمان ملی استاندارد قرار گرفته است.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مصوبات سيزدهم مرداد 98 و 15 تير امسال هیئت وزیران، رعایت استانداردهای مزبور برای تمامي دستگاه‌ها و مزارع استخراج رمز ارز الزامی است.

منبع:پاون