تغيير آرايش شبكه توزيع برق در لرستان براي حفظ جان لك لك‌هاي سفيد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: با تغيير شبكه فشار متوسط از حالت افقي به مقره‌هاي سيليكوني آويز، علاوه بر حفظ پايداري و قابليت اطمينان شبكه برق، مشكلات ناشي از تلفات پرنده لك لك سفيد به صورت كامل مرتفع شد.

به گزارش مهرگان پرس، "فریدون خودنیا" با اشاره به اينكه حفظ محيط زيست از وظايف همگاني آحاد جامعه است، ابراز داشت: با توجه به گزارش‌های ارسالي مبني بر برق گرفتگي پرنده لك لك سفيد كه لانه خود را به شكلي حيرت آور بر روي تيرهاي برق مي‌سازد، مكاتباتي با محيط زيست شهرستان بروجرد انجام گرفت و از صحت ماجرا پس از بازديد از محل اطمينان حاصل شد.
وي افزود: پس از اين بازديدها مشخص شد در منطقه‌اي به طول 2000 متر كه محل زيستگاه اين پرنده است، متاسفانه اين پرندگان به‌ويژه در زمان بارندگي دچار برق گرفتگي خواهند شد، بنابراین با اقدامات به موقع و با اعتبار 200 ميليون تومان اين مشكل رفع شد.
در ادامه، "مهدی حيدري زاد" معاون فني و مهندسي شركت توزيع برق لرستان اظهار داشت: با توجه به مكاتبات انجام شده با اداره محيط زيست شهرستان بروجرد و مشخص شدن اينكه پرنده لك لك سفيد از گونه‌هاي نادر است، عزم ما براي رفع اين مشكل دو چندان شد.
در پايان "ابراهیم شريفي پور" مدير دفتر تحقيقات این شرکت با اشاره به اينكه جهت رفع اين مشكل بايد تغييراتي در شبكه ايجاد مي‌شد، افزود: با تغيير شبكه فشار متوسط از حالت افقي به مقره‌هاي سيليكوني آويز و ديگر اقدامات علاوه بر حفظ پايداري و قابليت اطمينان شبكه برق خوشبختانه مشكلات ناشي از تلفات پرنده لك لك سفيد به صورت كامل مرتفع شد.

روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان