تقدیر وزیر نیرو از پروژه‌ها و شرکت‌های پژوهشی برتر صنعت آب و برق

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش مهرگان پرس،جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز به‌کار کرد، رویدادی برای اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین کسب شده در حوزه صنعت برق و انرژی، روش‌ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهادهای مرتبط و توسعه فناوری‌های حوزه‌های آب و برق محسوب می‌شود.
این جشنواره سعی دارد در راستای اهداف و ماموریت‌های صنعت آب و برق در زیست بوم نوآوری این صنعت، همچنین مشارکت و همکاری صنایع و دانشگاه‌ها، چالش‌های پیش‌روی صنعت و تجارب پژوهشی در این زمینه را ارائه کند.
این جشنواره به دلیل محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا در بستر مجازی برگزار می‌شود و از اهداف مهم برگزاری این رویداد می‌توان به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح وزارت نیرو، شناسایی و عرضه عملکردهای پژوهشی و فناوری حوزه‌های آب و برق، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر، ایجاد فضای تعاملی میان پژوهشگران و فناوران، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و طرح‌های فناورانه و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روندها و آینده آن در کشور اشاره کرد.
رویدادهای جانبی متعددی در این جشنواره از جمله برپایی غرفه‌های مجازی، انتقال تجربیات عملیاتی در به‌کارگیری دستاوردهای پژوهشی به‌صورت معرفی و برگزاری نشست، کریدور پژوهش و فناوری، چالش‌های بهره‌برداری صنعت آب و برق، تور مجازی آزمایشگاه‌های مرجع و همچنین در طول جشنواره پژوهش و فناوری 66 کارگاه و 20 نشست تخصصی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
این گزارش می افزاید، جشنواره حاضر اولین تجربه در برگزاری یک جشنواره مجازی است و تلاش متولیان رویداد بر برگزاري با کیفیت جشنواره و ايجاد محيطی مناسب در فضای مجازی میان پژوهشگران و فناوران است. 
علاقه‌مندان جهت حضور در این جشنواره به سایت جشنواره به آدرس nirooRTFair.nri.ac.ir مراجعه کرده و ضمن ثبت نام با دریافت کد کاربری از بخش‌های مختلف این رویداد مجازی بازدید کنند.
همچنین در مراسم آغاز به‌کار این جشنواره که امروز سه‌شنبه برگزار شد، پروژه‌های برتر و شرکت‌های پژوهشی با حضور وزیر نیرو به شرح ذیل معرفی و از آنها تقدیر شد.
_ مجيد صنايع پسند، محقق پروژه "تدوين روش شناسي، اندازه گيري خطا و كاليبراسيون ترانسفورماتورهاي ولتاژ خازني(CVT) در محل پست"
_ سيد فخرالدين طاهر زاده موسويان، محقق پروژه «طراحي و ساخت پمپ‌هاي لجن كش هيدروليكي و بررسي عملكرد آنها درمقايسه با الكترو‌پمپ‌هاي مشابه»
_ حسين اردلان، محقق پروژه «بررسي و تحقيق براي به‌دست آوردن دبي بهينه تخليه از مجراي تعبيه شده در كف مخزن سد گتوند عليا»
_ محسن منتظري، محقق پروژه «سيستم تحريك استاتيك ژنراتور سنكرون براي يك واحد برق‌آبي 25 مگاواتي»
_ مرتضي جلالي ليجاني، محقق پروژه «شناسايي هزينه كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي در بخش‏هاي عرضه و تقاضاي سيستم انرژي كشور»
_ حجت بنازاده، محقق پروژه «ساخت داخل آنالايزر پايش مداوم اكسيژن در دود مبتني بر سنسور زيركونيوم اكسيد در بويلرهاي نيروگاه حرارتي سهند بناب»
_ محمدرضا رمضانی، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق شهرستان مشهد
_ بهمن داراب زاده، مديرعامل شركت برق منطقه‌اي گيلان
_ محمد علایی، مديرعامل شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی
_ حسين اسماعيليان، مديرعامل شركت آب و فاضلاب مشهد
_ کاوه کریمی، مديرعامل شركت توليد نيروي برق كرمان