تمامی 21 شهر استان زنجان زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه تمامی شاخص‌های آب و فاضلاب در استان زنجان پس از انقلاب ایجاد و ارتقا یافته است، از برخورداری جمعیت بیش از 750 هزار نفری استان زنجان از آب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،علیرضا جز قاسمی" با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها 74 هزار نفر در استان زنجان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بودند در حالیکه هم‌اکنون این میزان برخوداری به 100 درصد شهرها با جمعیت 750 هزار نفر و 90 درصد جمعیت روستاهای استان رسیده است.
وی افزود: تعداد مشترکان آب استان زنجان در دوره پیش از انقلاب 18 هزار فقره بود ولی پس از انقلاب با توسعه خدمات و جهش شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار در استان زنجان به بیش از 359 هزار فقره افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در زمان پیش از انقلاب تنها 6 شهر در استان زنجان از نعمت آب شرب بهره‌مند بودند که در طول عمر با برکت انقلاب تمامی 21 شهر استان زنجان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته‌اند.
جز قاسمی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه‌های آب در شهرهای استان زنجان به عنوان صنعتی با تکنولوژی‌های بالا گفت: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب استان زنجان 144 هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.
وی با اشاره به رشد 395 درصدی حفر و تجهیز چاه‌های تامین آب آشامیدنی در استان زنجان یادآور شد: تعداد چاه‌های تامین آب شرب در استان زنجان از 20 حلقه در ابتدای به 463 حلقه در سال جاری افزایش یافته است.
این مسئول تاکید کرد: پیش از انقلاب هیچ یک از خدمات بخش فاضلاب در استان زنجان وجود نداشت، اما اکنون 6 سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای این استان راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان زنجان به عنوان یک صنعت پیش رو و توسعه آفرین 52 هزار متر مکعب در شبانه روز و طول شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب 545 کیلومتر است.

منبع:روابط عمومي آب و فاظلاب استان زنجان