تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان كردستان

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی که از سوی مقام معظم رهبری به سمت نماینده ولی فقیه در استان كردستان منصوب شد، معرفی، و از خدمات ده ساله آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی تقدیر بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار مهرگان پرس، صبح امروز پنج شنبه 13 شهریور مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان کردستان، با حضور حجت السلام محمدیان از دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان مجلس، مسئولان کشوری و لشکری، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور آغاز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی که دیروز از سوی مقام معظم رهبری به سمت نماینده ولی فقیه در استان منصوب شد، معرفی، و از خدمات ده ساله آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی تقدیر بعمل آمد.

در آغار این مراسم، استاندار کردستان به نمایندگی از مدیران و مسئولان اجرایی استان با  خیر مقدم به مهمانان ویژه و حضار حاضر در این جلسه، گفت: لازم می دانم از طرف خودم و اعضای شورای برنامه ریزی استان از خدمات صادقانه آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی تشکر کنم و امیدوارم از این پس در هر مسئولیتی خواهند بود در پناه حضرت حق قرار گیرند و با تبریک مجدد برای برادر بزرگوارم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان، از درگاه خداوند برای ایشان موفقیت و سربلندی آرزو می کنم.تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

بهمن مرادنیا همچنین از عنایات رهبری به مردم متدین و با بصیرت استان کردستان تشکر کرد و توسعه روزافزون استان را، حاصل برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان عنوان کرد و گفت: در طول این سال ها برای توسعه استان از دفتر رهبری اعتبارات زیادی به استان تخصیص داده شد.

مرادنیا به یکی از فرمایشات رهبری برای توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کردستان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: تمام مسئولان کردستان باید برای توسعه این استان که سرزمین مجاهدت های خاموش است، با تمام توان بجنگند.

در ادامه این مراسم ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  به نمایندگی از علمای اهل تسنن و حجت السلام مرادی امام جمعه بیجار به نمایندگی از علمای اهل تشیع استان ، از خدمات ده ساله آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی تشکر وبه حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده جدید ولی فقیه تبریک گفتند .تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

ماموستا فایق رستمی رستمی گفت: تعداد 52 شهید روحانی در کردستان، نشان دهنده اخلاص علما به اسلام و خدمت صادقانه به مردم متدین این خطه از کشور است.

وی با توجه به اینکه مردم صبور و متدین کردستان در سایه وحدت و مودت زندگی می کنند، خطاب به مسئولان افزود: در تلاش برای رفع تنگناها، هرچه بیشتر به رفاه مردم توجه کنند تا امنیت بیشتر نمود پیدا می کند.

حجت الاسلام مرادی هم گفت: ایجاد انس و الفت در بین مردم، تقویت فرهنگ عمومی، رساندن پیام مردم استان به مسئولان دولتی، از ویژگی های جایگاه رفیع نماینده ولی فقیه است.تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

وی از طرف علمای اهل تسنن و تشیع از تلاش های آیت الله شاهرودی بخاطر تقویت امور دینی و اعتبار بخشیدن به علوم حوزوی برادران اهل سنت و تشیع تشکر کرد و خطاب به نماینده جدید ولی فقیه در استان گفت: همه ما در رکاب ایشان هستیم تا شجاعت، صداقت، رشادت و بصیرت افزایی را از حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده جدید ولی فقیه استشمام کنیم.

نماینده سابق، ولی فقیه در کردستان  در این مراسم گفت: یکی از نقاط قوت کردستان در توسعه شاخص‌های پیشرفت و آبادانی تعامل بی نظیر مردم و مسوولان آن با یکدیگر است.

آیت الله سید محمدحسینی شاهرودی افزود: ۱۰ سال خدمت در کردستان از بهترین سال‌های عمرم بود که به خاطر این سال‌های لذت بخش قدردان مردم کردستان هستم.

وی از رهبر معظم انقلاب هم به خاطر اعتماد ۱۰ ساله  تشکر کرد و افزود: همراهی و همنشینی مردم کردستان نعمت بزرگی بود و حالا هم بار سنگین مسوولیت را با ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از عملکرد ۱۰ ساله به نماینده بعدی محول می‌کنم.تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه صفا و وفاداری مردم کردستان زبانزد است، اضافه کرد: این صفا و وفا را با تمام وجود درک کرده و در این استان لحظه‌ای احساس غربت نکرده و نمی‌کنم و از این مردم به غیر از مهربانی خوبی و بزرگی چیزی ندیده‌ام.

توسعه اماکن مذهبی و مدارس علوم دینی از جمله مرکز تخصصی امام شافعی (رض) از جمله اقداماتی بود که آیت‌الله حسینی شاهرودی به آن اشاره و اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت زیرساخت‌های دینی و فرهنگی تلاش‌های خوبی انجام و در بعد علمی هم برای توسعه استان، مرکز مطالعات راهبردی با حضور نخبگان و اساتید استان تشکیل شد تا ظرفیت‌ها شناسایی و سرمایه‌گذاری و حرکت مسوولین در این مدار قرار گیرد.

تغییر نگاه مردم ایران و مسئوولان کشور به کردستان از دیگر اقداماتی بود که نماینده سابق، ولی فقیه در کردستان به آن اشاره و تاکید کرد: صدا و سیما هم توانست در این تغییر نگاه نقش داشته باشد و در سال ۹۰ به عنوان اولین مرکز صدا و سیمای استانی بود که برنامه‌های آن ۲۴ ساعته شد و محدودیت زبانی آن برداشته شد و توانست صفا و شخصیت بالای مردم کردستان را به ملت ایران نشان دهد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی، برقراری ارتباط بین مردم کردستان با مسلمانان دنیا را از دیگر اقدامات در ۱۰ سال گذشته برشمرد و گفت: سه کنگره بزرگ در کشور اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان شافعی مذهب با مشارکت کردستان برگزار شد که در نوع خود اقدام بین‌المللی جالبی بود.

وی، مرکز تخصصی امام شافعی را منبع بزرگی برای شافعی مذهب‌های جهان برشمرد و یادآور شد: بخش شافعی نیوز هم به پنج زبان زنده دنیا مسائل مربوط به فقه شافعی را تبیین می‌کند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به لطف همیشگی مردم کردستان اشاره کرد و افزود: بزرگترین لطف مردم انتخاب من به عنوان نماینده مجلس خبرگان بود که توانست وحدت و برادری کردستان را نه تنها در ایران بلکه در جهان زبانزد کند.

معاون امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی  را به عنوان  نماینده، ولی فقیه در کردستان و مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور قرائت کرد .تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه در سخنانی به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در سال 88 در سفر به کردستان اشاره کرد و گفت: آنکس که ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر دهد چه شیعه باشد چه سنی، مزدور دشمن است چه بداند چه نداند.

وی ایجاد اختلاف در بین مردم را حرام شرعی خواند و افزود: در کردستان 5 هزار و 400 شهید، 9 هزار جانباز، 840 آزاده رشادت و جانفشانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: در کردستان هزار شهید پیشمرگ مسلمان برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی جان دادند که از جمله این شهدا، شهید شیخ الاسلام، شهید برهان عالی، شهید ملارحیم، مدنی فرد و بارنامه و فرشته بوده اند.

معاون دفتر رهبر معظم انقلاب به ارادت کردستانی ها به انقلاب  اشاره کرد و گفت: در کردستان برخی خانواده ها 5 یا 6 شهید را تقدیم نظام کرده اند.

وی در پایان از خدمات آیت الله شاهرودی تشکر کرد و حجت الاسلام پور ذهبی را فردی آشنا به خدمت در مناطق اهل سنت خواند و گفت: داشتن روحیه جهادی یکی از ویژگی های مهم اقای پورذهبی است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، گفت: به امید خدا با بهره گیری از نیروهای نخبه و میدان دادن به جوانان پرانگیزه  برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در راستای توسعه و شکوفایی اقتصاد استان تلاش خواهم کرد.تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در استان

نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان و مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تکریم علمای دین، برخورد با آغوش باز با طبقات مختلف مردم، هم فکری با نخبگان و همدلی با جوانان را از اولویت های کاری خود برشمرد.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی در دی ماه سال ۸۹ با حکم رهبر معظم انقلاب عهده دار سمت نماینده، ولی فقیه در کردستان شد و دوره خدمت ۱۰ ساله وی با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در ۱۲ شهریور امسال به پایان رسید.