توسعه همكاري‌هاي مشترك وزارت نیرو با یوناما

رئیس "یوناما" در دیدار با وزیر نیرو درباره مهم‌ترین سرفصل‌های همکاری اقتصادی ایران و افغانستان و نقش این نهاد بین‌المللی در تسهیل این همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مهرگان پرس،«دبورا ليونز» نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئيس يوناما (هیئت یاری‌رسانی ملل متحد در افغانستان) روز يكشنبه در ديدار با «رضا اردكانيان» وزیر نیرو در خصوص ظرفیت‌های وسیع این همکاری و مشارکت سازمان ملل در تسهیل مسیرهای همکاری مشترک اعلام آمادگی کرد.
در این دیدار، وزیر نیرو با ابراز خرسندي از سفر وي به تهران پس از انتصاب به رياست هئیت یاری‌رسانی سازمان ملل متحد در افغانستان، به نيازهاي گوناگون اين كشور و ظرفيت‌هاي فراوان تخصصي و اقتصادي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به پيشرفت علمي،‌ صنعتي و اقتصادي افغانستان اشاره كرد.
رضا اردکانیان ظرفيت‌هاي تخصصي جمهوري اسلامي ايران و امكان همكاري‌ و كمك به سازمان‌هاي تخصصي زير مجموعه سازمان ملل متحد از جمله يوناما را مورد اشاره قرار داد.
وزير نيرو به عنوان رئيس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلامي افغانستان بر توسعه همكاري‌هاي دو كشور در حوزه‌هاي انرژي، گمركي، اقتصادي و ديگر زمينه‌هاي مربوط به اين كميسيون تاكيد کرده و افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و افغانستان را از الزامات مهم نیل به توسعه پایدار و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.
در پايان اين ديدار مقرر شد به منظور تسريع و هدايت مناسب‌تر روند همكاري‌های وزارت نیرو با یوناما ، هماهنگي‌هاي لازم براي تحقق موضوعات بين دو طرف از طريق مركز امور بين‌الملل وزارت نيرو ادامه پيدا كند.

منبع:پاون