تولد یك مخزن نفتی جدید در میدان نرگسی

مهرگان پرس- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تولیدی شدن مخزن بنگستان میدان نرگسی برای نخستین بار ،با حفاری چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح ۲۸ مخزن، خبر داد.

مهندس احمد محمدی اظهار داشت: میدان نفتی نرگسی در ۷۰ كیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر و در منتهی الیه جنوب شرقی فروافتادگی دزفول و در مجاورت میادین رودك، سولابدر و گلخاری قرار دارد و طول و عرض تقریبی میدان به ترتیب ۲۸ و ۴ كیلومتر می باشد.

وی افزود: مخزن آسماری-جهرم میدان نرگسی در سال ۱۳۵۳ با حفر چاه شماره ۱توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران كشف شد و از سال ۱۳۷۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. تاکنون تولید نفت تنها از مخزن آسماری-جهرم میدان نرگسی صورت می گرفته و مخازن بنگستان و خامی این میدان، به عنوان مخازن غیر تولیدی شناخته می شدند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن قدردانی از همه همکارانی که در این دستاورد مشارکت داشته اند، خاطرنشان ساخت: به منظور بررسی دقیق امکان تولید از مخزن بنگستان میدان نرگسی، موقعیت شرق ۰۱۵ شمال در سال ۹۶ ارائه و اخیرا به عنوان چاه نرگسی-۱۳ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن حفاری گردید كه پس از تكمیل در سازند سروك و انجام اقدامات لازم در حضور دكل، تولیدی شدن مخزن بنگستان با دبی تقریبی ۳۰۰۰ بشكه در روز و فشار سرچاهی ۱۶۰۰ پام از طریق این چاه فراهم گردید.

شایان ذكر است برنامه ریزی های لازم جهت اخذ آزمایشات تكمیلی، تعیین میزان نفت درجا، ذخیره قابل استحصال و فازهای توسعه ای مخزن بنگستان نرگسی توسط همکاران اداره ارزیابی مخازن مدیریت فنی در دست اقدام است

انتهای پیام/*