تکذیب شایعات تخریب آلونک های عرضه دام در سنندج

با عنایت به انتشار مطالب کذب و بدور از واقعیت در کانالها و شبکه های معاند در خصوص تخریب کانکس و آلونک های غیر مجاز ایجاد شده در مزارع کشاورزی اطراف شهر سنندج روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اطلاع مخاطبان میرساند

به گزارش مهرگان پرس از سنندج مطالب کذب و بدور از واقعیت در کانالها و شبکه های معاند در خصوص تخریب کانکس و آلونک های غیر مجاز ایجاد شده در مزارع کشاورزی اطراف شهر سنندج روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اطلاع مخاطبان میرساند:

در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی روز چهارشنبه 9 تیر 1400 با حضور نماینده دادستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، شهرداری ، نیروی انتظامی وسایر ادارات متولی شهرستان سنندج و هماهنگی با مراجع ذیربط تعداد ۱۷ بنای غیرمجاز واقع در روستای خشکه دول شهرستان سنندج قلع و قمع و میزان ۶ هکتار از اراضی آزاد سازی شد.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان قلع و قم این بناها در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم دادستانی صورت گرفته است.

مهدی فتحی در تکمیل این اطلاعیه می افزاید: فردی بنام (ف.م ) در اراضی روستای خشکه دول اقدام به خرید ۶ هکتار زمین زراعی نموده که پس از خرد کردن و قطعه بندی زمینهای به مساحتهای زیر 3 هزار مترمربع بدون داشتن هیچگونه امتیازی را به عنوان زمین ششدانگ به اشخاص دیگر به فروش رسانده است.

وی تصریح کرد: زمین کشاورزی مذکور توسط (ف . م ) به بیش از 20 قطعه تقسیم شده و توسط اشخاصی که اکثرا شاغل و یا بازنشسته دستگاه‌های دولتی هستند به قصد ایجاد خانه باغ و ارزش افزوده بیشتر خریداری شده است.

وی افزود: محل قانونی عرضه دام در میدان دام سنندج واقع در 5 کیلومتری شهر سنندج است و بناهای غیرمجاز تخریب شده با میدان عرضه دام سنندج حدودا فاصله دارد و سودجویان بناهای غیر مجاز تخریب شده را به عنوان محل عرضه دام معرفی کرده اند.

رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان یاداور شد: ایجاد بنا و هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مستلزم داشتن مجوزهای لازم از سازمان جهاد کشاورزی است و هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی طبق قانون تخلف محسوب شده و با حکم یا دستور مراجع قضایی تخریب خواهد شد.

فتحی تاکید کرد: شهروندان محترم از خرید چنین زمین‌های قطعه بندی شده که واجد صدور هیچگونه مجوز ویا خدماتی نمی‌باشند و صرفا بمنظور منفعت طلبی توسط دلالان ایجاد شده پرهیز نمایند.

وی تاکید: بر اساس دستورالعملهای جدید سازمان امور اراضی کشور به منظور پیشگیری از تخریب و کاهش تولید در بخش کشاورزی مجوز احداث خانه کارگری در اراضی کمتر از یک هکتار در سطح کشور صادر نخواهد شد و افرادی که اقدام به ایجاد خانه باغ، دیوار چینی، حصار و ... در اراضی کشاورزی کنند می بایست قبلا مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند.