تکمیل تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره کردستان تا پایان امسال

معاون شرکت آبفای کردستان با اشاره به پیشرفت 78 درصدی تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره گفت: این تصفیه‌خانه تا پایان سال جاری وارد مدار بهره برداری می‌شود

به گزارش مهرگان پرس، محمد فرهاد با بیان این مطلب گفت: تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره سال گذشته به دلیل مشکلاتی که پیمانکار داشت تکمیل نشد و تلاش می‌کنیم در سال جاری این تصفیه‌خانه به بهره برداری برسد.
وی در خصوص مشخصات این تصفیه‌خانه گفت: سال افق طرح در این پروژه 1425 است که جمعیت حدود 90 هزار نفری این شهرستان شامل شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستا را در سال افق طرح زیر پوشش قرار خواهد داد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان ظرفیت تصفیه‌خانه را 250 لیتر بر ثانیه برای شهرهای دیواندره و زرینه و 75 روستای مجتمع اوباتو عنوان کرد و گفت: ساخت 2 باب مخزن به ظرفیت مجموع 4 هزار مترمکعب، احداث 3 واحد ایستگاه پمپاژ و 13 کیلومتر خط انتقال از جمله عملیاتی است که در این پروژه انجام می‌شود.
وی در خصوص تصفیه‌خانه‌های آب در دست اجرا با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه آب روستای قلیان در سال جاری وارد مدار شد، گفت: تصفیه‌خانه‌های آب دیگری نیز وجود دارند که متولی آنها شرکت آب منطقه‌ای بوده و قرار است ظرف امسال و سال آینده وارد مدار شوند که شامل تصفیه‌خانه شماره 2 سقز، تصفیه‌خانه شماره 2 بانه و تصفیه‌خانه مریوان است.
معاون آبفای کردستان تصریح کرد: همچنین تأمین آب بلندمدت شهرستان‌های قروه و دهگلان از سد قوچم در دستور کار شرکت آب نیرو قرار دارد و تصفیه‌خانه آب کامیاران که بخشی از برنامه تأمین آب این شهرستان است جزو برنامه‌های آتی شرکت آبفای کردستان به شمار می‌رود.

منبع:پاون