ثبت بیش از ۱۵ هزار بازدید نوروزی در موزه آب سعدآباد

موسسه گنجینه ملی آب ایران از ثبت بیش از ۱۵هزار بازدید نوروزی در موزه آب سعدآباد خبر داد و گفت: موزه آب مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که همه ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند .

به گزارش مهرگان پرس از روابط عمومی موسسه گنجینه ملی آب ایران ،در نوروز1401 از اول فروردین تا پایان 12 فروردین‌ماه 15 هزار و 33 گردشگر از مجموعه موزه آب سعد آباد بازدید داشته‌اند که این آمارنصاب قابل توجهی را ثبت کرده است .

موزه آب سعدآباد تهران متشکل از 4 گالری است که در آن به نمایش اسناد مربوط به آب، ابزار مهندسی آب، تابلوهای آب رسانی تهران، معرفی سازه های آبی مهم کشور ، چگونگی تقسیم آب و ظروف قدیمی تقسیم آب و ... پرداخته است .

فضای باز موزه آب سعد آباد نیز نمایش دهنده سازه هیدرولیکی سد کارون 3 با مقیاس 1:100، بند امیر با مقیاس 1:25 ، گاو چاه با مقیاس 1:1 و سازه آب انبار نصرآباد یزد با مقیاس 1:2 است که توانمندی مهندسان ایرانی از دیرباز تا امروز را نمایان می سازد .

با توجه به رایگان بودن بازدید از فضای باز موزه آب سعد آباد در نوروز 1401 بیش از 800 هزار بازدید از فضای باز موزه صورت گرفته است .

روابط عمومی موسسه گنجینه ملی آب ایران همچنین از بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه الزهرا تهران از موزه آب سعد آباد در ایام نوروز خبر داده و افزوده است :این مجموعه در تمام روزهای هفته به‌غیر از ایام سوگواری، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی کشور است .