حل اساسی مشکل آب شرب سنندج با پروژه انتقال آب از سد آزاد

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان اینکه حل اساسی مشکلات آب شرب شهر سنندج با پروژه انتقال آب از سد آزاد امکان پذیر است، از بهره‌برداری طرح ارتقای کیفی تصفیه‌خانه این شهر تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس ، حمیدرضا کشفی، در خصوص مشکل طعم و بوی آب شرب شهر سنندج اظهار کرد: آب شرب این شهر از سد قشلاق تامین شده که در منطقه این سد، پدیده تغذیه‌گرایی اتفاق افتاده و این مهم نیز ناشی از ورود آلاینده‌های متفاوتی از جمله سموم کشاورزی، بخشی از فاضلاب روستاهای اطراف این شهر و پدیده‌های دیگری که متناسب با آب و هوای این منطقه به وجود می‌آید، است.

وی افزود: این عوامل دست به دست هم داده تا آب شرب سد قشلاق و تامین کننده اصلی آب شرب شهر سنندج دارای طعم و بو باشد، البته این آب به لحاظ شاخص‌های کیفی، میکروبی و شیمیایی هیچ مشکلی نداشته و تمام شاخص‌های مطلوب در حد استاندارد است‌.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به اقدامات انجام شده یادآور شد: در تصفیه‌خانه‌های سنندج و بانه از محل اعتبار تنش آبی، طرح ارتقای کیفی این تصفیه‌خانه‌ها در حال اجرا بوده تا مدرن‌ترین تجهیزات مورد استفاده کشورهای خارجی در این تصفیه‌خانه‌ها نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل اساسی این مشکل در تلاشیم  آب سد آزاد را که هفته پیش نیز یک خط انتقال به سد قشلاق رساندیم، مستقیماً به تصفیه‌خانه شهر سنندج متصل کنیم که اجرای این طرح نیازمند اعتبار است.

​کشفی در پایان با بیان اینکه طرح ارتقای کیفی آب شرب شهر سنندج تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد، گفت: با توجه به نیاز اعتباری پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج، برای برطرف کردن مشکل آب شرب این شهر در تلاشیم طرح ارتقای کیفی آب شرب را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: پاون