دعوت پژوهشگاه نیرو از شرکت‌های فناور برای ارائه ایده و محصول

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو، از آمادگی برای حمایت از ایده‌ها و محصولات نوآورانه شرکت‌های فناور برای رفع نیازهای صنعت برق خبر داد و گفت: پژوهشگاه نیرو هم در مرحله تحقیق و توسعه و هم با سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پوشش ریسک به تجاری‌سازی این محصولات کمک می‌کند.

به گزارش مهرگان پرس،علیرضا اسدی در حاشیه نشست خبری برگزاری رویداد آنلاین تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های برق، گفت: یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه نیرو، شناسایی نیازهای صنعت برق و ارتباط دهی شرکت‌های فناور و محققان برای رفع این نیازها است، در این راستا پژوهشگاه نیرو طی فراخوان‌هایی که از طریق وب سایت پژوهشگاه نیرو منتشر می‌کند از همه شرکت‌های فناور، محققان و دانشگاه‌ها دعوت به مشارکت می‌کند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های فناور و محققان هیچ محدودیتی برای شرکت در این فراخوان‌ها ندارند، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وب سایت پژوهشگاه نیرو، اسناد توسعه فناوری و اعلام نیازهای فناورانه را ملاحظه و در این طرح‌ها مشارکت کنند.

اسدی تصریح کرد: در نخستین رویداد آنلاین تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صنعت برق که با مشارکت 10 شرکت و موسسه‌های تابعه وزارت نیرو از سراسر کشور برگزار خواهد شد، 35 محصول فناورانه توسط محققان و نوآوران ارائه می‌شود. مخاطبان این رویداد، شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران بوده که متقاضی بهره‌برداری از دانش فنی به‌‍دست آمده از این تحقیقات برای تجاری‌سازی و تولید صنعتی هستند. پژوهشگاه نیرو در جهت تسهیل تجاری سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسبی مانند ارائه تسهیلات مالی تا سقف 10 میلیارد ریال و بازارسازی محصولات را فراهم نموده است.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اکتساب فناوری پژوهشگاه نیرو ادامه داد: این پژوهشگاه با توجه به مجوزهایی که هیئت امنای پژوهشگاه برای حمایت از تجاری‌سازی نتایج تحقیقات صادر کرده است، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی را تصویب کرده و آمادگی کامل دارد با استفاده از مکانیزم‌های طراحی شده، از شرکت‌های فناور و جامعه محققان کشور برای رفع نیازهای کشور در حوزه برق و انرژی حمایت کند.

وی افزود: این فعالیت‌ها باعث می‌شود که شرکت‌های دانش بنیان و نوآور نیازهای صنعت برق را شناسایی و محصولات مورد نیاز آن را تولید کنند، که در نهایت موجب بالا رفتن تاب‌آوری صنعت برق در مقابل مخاطرات فنی و اقتصادی- سیاسی ناشی از تحریم‌ها خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین رویداد آنلاین«ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق» طی روزهای 20 و 21 آبان ماه به‌صورت آنلاین از طریق آدرس gsit.ir/cic برگزار می‌شود و در این رویداد 35 محصول منتج از تحقیقات شرکت‌های برق به سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ساخت و تجاری سازی معرفی خواهد شد.

منبع:پاون