رایزنی پیرامون آب‌های مرزی را احیا می‌کنیم/وزارت نیرو باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد

وزیر پیشنهادی نیرو گفت: جایگاه قائم مقام بین الملل وزارت نیرو قبلا در وزارت نیرو بوده که منحل شده است و ما باید جایگاه را برای پیگیری و رایزنی پیرامون آب‌های مرزی دوباره احیا کنیم.

به گزارش مهرگان پرس،علی اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو صبح امروز سه شنبه 26 مرداد ماه سال 1400 برای دومین بار در کمیسیون اقتصادی مجلس شوراي اسلامي حاضر شد و به سوالات نمایندگان این کمیسیون پاسخ داد.

در ابتدای این جلسه محرابیان با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت مصرف برق رمزارزها و و ارزهای دیجیتال، گفت: بنده مخالف استفاده از ظرفیت رمزارزها نیستم و در شرایط تحریمی، این روش را شیوه مناسبی برای مواجه تلقی می‌کنم اما معتقد هستم، موضوع رمز ارزها به ویژه در بخش تامین برق باید قانونمند باشد.

وزیر پیشنهادی نیرو در بخش دیگری از اظهارات خود در ارتباط با فعالیت بخش خصوصی در زمینه نیروگاه سازی گفت: متاسفانه ما اصل 44 در این حوزه را ناقص اجرا کردیم. یعنی نیروگاه را به بخش خصوصی واگذار کردیم اما درآمد برقی که نیروگاه خصوصی می‌فروشد، به حساب وزارت نيرو رفته و وزارت نیرو هم این رقم را با تاخیر پرداخت می‌کند.

*وزارت نیرو باید نقش تنظیم‌گری داشته باشد

محرابیان ادامه داد: این رابطه مالی باید اصلاح شود یعنی وزارت نیرو باید تنها نقش تنظیم‌گری و نظارتی داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در بخش آب و فاضلاب گفت: برنامه بنده کاملا کمی و عدد و رقم است و به راحتی قابل سنجش و اندازه‌گیری است.

محرابیان با اشاره به ضرورت احیای جایگاه قائم مقام بین الملل وزارت نیرو گفت: این جایگاه قبلا در وزارت نیرو بوده که منحل شده است و ما باید جایگاه را برای پیگیری و رایزنی پیرامون آب‌های مرزی دوباره احیا کنیم.

وزیر پیشنهادی نیرو با توضیحاتی در خصوص دیدگاه خود پیرامون مسائلی که منجر به تنظیم گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد وزارت نیرو شده است، گفت: بنده در خصوص تمام این موارد و دیدگاهی متفاوت با شرایط فعلی دارم و انشاالله در خصوص این موضوع گزارش کاملی خدمت کمیسیون ارائه خواهیم داد.

منبع: فارس