رشد 50 درصدی مصرف آب در مریوان/ مشکل افت فشار آب مریوان با حفر 2 حلقه چاه جدید برطرف می‌شود

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان از افزایش 50 درصدی مصرف آب در مریوان نسبت به سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبري مهرگان پرس، "محمد فرهاد" اظهار کرد: شهر مریوان دارای 156 هزار نفر جمعیت است که 100 درصد این جمعیت با حدود 40 هزار فقره اشتراک زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و سالم قرار دارند.
وی با بیان اینکه کار تأمین آب شهر مریوان از چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت برای تأمین آب شهر مریوان از سد گاران انجام شده است، سامانه خط انتقال آن اجرا شده و پیگیر دریافت اعتبارات برای احداث تصفیه‌خانه هستیم.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای کردستان با یادآوری به افزایش 50 درصدی مصرف آب در شهر مریوان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته به افت و قطعی آب در برخی نقاط مرتفع این شهر طی روزها و هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اقدامات مختلفی برای حل این مشکل انجام شده است که شامل افزایش 30 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهر و حفر دو حلقه چاه جدید است.
فرهاد با بیان اینکه با راه‌اندازی این 2 حلقه چاه طی یک ماه آینده مشکل افت فشار آب در مریوان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: در عین حال لازم است شهروندان مریوانی نسبت به رعایت الگوی مصرف بیش از پیش اهتمام داشته باشند.