رضايت بخش بودن عملکرد مجموعه آب منطقه ای کردستان

دکتر احمد محمدرضایی در چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل از سد و تاسیسات قشلاق سنندج بازدید بعمل آورد.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درکردستان، روز سه شنبه 11 مهر ماه مصادف با چهارمین روز از نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و کارشناس آن حوزه، مدیران و کارشناسان حوزه پدافندی صنعت آب وبرق استان، از سد و تأسیسات قشلاق سنندج، بازدید نمودند.
پس از بازدید طی نشستی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: عملکرد مدیریت و مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان رضایت‌بخش و قابل تحسین بوده و این شرکت در اجرای طرح‌های پدافندی همیشه موفق بوده است.
دکتر احمد محمدرضایی افزود: یکی از وظایف مهم و خطیر شرکت آب منطقه‌ای، حفاظت و صیانت از منابع آب استان است که با توجه به تمامی موانع و مشکلاتی که پیش رو دارند، خوشبختانه در این حوزه نیز شاهد اقدامات خوب و سازنده‌ای بوده‌ایم.
این مقام مسئول به اهمیت صیانت از منابع انرژی اشاره و عنوان کرد: امروزه دستگاه‌های اجرایی خصوصاً متولیان تأمین انرژی و رفاه، باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا شهروندان دچار مشکلات ناشی از کمبود آب، برق، گاز و ... نشوند و قطعا با مدیران کم کار و متخلف که سعی در رفع آسیب‌های حوزه تخصصی خود ننمایند، برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.
وی، وضعیت کیفی آب شرب سنندج را غیرقابل قبول دانست و ادامه داد: متولیان امر اگر طی سنوات گذشته راهکارهای پدافندی خصوصا در مدیریت فاضلاب‌های بالادست سد، ارتقاء تصفیه خانه، جلوگیری از ورود سموم و کودهای شیمیایی زمین‌های کشاورزی، بکار می‌بردند، امروز شاهد بروز مشکلاتی برای شهروندان نمی‌شدیم و امیدواریم این موارد هر چه سریعتر بصورت جهادی مرتفع گردد.
دکتر محمدرضایی اجرای طرح‌ها گردشگری را مهم دانست و افزود: اجرای طرح‌ها گردشگری در حاشیه سدها از نظر اشتغال‌زایی و اقتصادی مطلوب است، اما دستگاه‌های متولی باید نظارت دقیق داشته باشند تا این طرح‌ها برای منابع آب و خاک استان آلودگی ایجاد ننماید و این فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشود.
مدیر پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در ادامه نشست ضمن ارایه گزارش از اقدامات این شرکت در حوزه پدافندی، اظهار داشت: این شرکت برنامه‌های پدافندی جامعی برای سال جاری تدوین کرده که شامل؛ نصب دوربین های هوشمند حفاظتی در محل سدها، فنس‌کشی اطراف اماکن و تأسیسات سد، در حوزه حفاظت سایبری و انفورماتیک نصب و راه‌اندازی سرور GIS و تجهیزات پایش و مانیتورینگ، ترمیم و بهره‌برداری ایستگاه‌های هواشناسی، خرید 3 دستگاه دیزل ژنراتور، تهیه ماشین‌آلات مجهز برای شرایط اضطراری و بحرانی، ارتقاء سیستم تله‌متری سدها، خرید سوپرهواده و جلبک‌کش برای سد قشلاق و خرید تجهیزات آزمایشگاهی می‌باشد.
مهندس عرفان عبداللهی ادامه داد: این شرکت در سنوات گذشته بالغ بر8 میلیارد ریال در حوزه پدافندغیرعامل و سایبری، 25 میلیارد ریال برای اجرای دیوار بتنی مقابل شیرآلات سد قشلاق، 18 میلیارد ریال جهت بازسازی، مرمت و لایروبی شبکه آبیاری و زهکشی استان، لایروبی بازگشایی رودخانه گاوه رود بیش از 24 میلیارد ریال، لایروبی و بازگشایی رودخانه قشلاق بیش از 37 میلیارد ریال، 12 میلیارد ریال برای ساماندهی و دیوارسازی ره‌شکی بانه، ساماندهی روخانه حسین‌آباد سنندج 2 میلیارد و دویست میلیون ریال، ساماندهی رودخانه بیجار 2 میلیارد و چهارصد میلیون ریال، در دزلی مریوان نیز 2 میلیارد و دویست میلیون ریال و برای تغذیه مصنوعی گلالی شهرستان قروه 7 میلیارد ریال که با صرف هزینه‌های دیگر مجموعاً رقمی بالغ بر 130 میلیارد ریال، هزینه نموده است.
وی از جمله برنامه‌های دیگر هفته پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان را بازدید و نشست مدیران شهرستان سقز از سد و سامانه انتقال آب چراغ ویس و برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در محل شرکت آب منطقه ای، برشمرد.
در خاتمه جلسه کیوان ویسی، کارشناس پدافندغیرعامل استانداری، اظهار داشت: هفته پدافند غیرعامل در واقع تاکید و یادآوری است برای جدی گرفتن چالشها ومشکلات هر استان خصوصاً موارد زیست محیطی که باید همیشه مورد توجه ویژه باشد.
وی صرفاً برگزاری جلسات پدافندی را کافی ندانست و افزود: براساس بررسی های دفتر پدافند غیرعامل استانداری، بسیاری از ادارات و دستگاه‌ها نسبت به برگزاری مستمر جلسات پدافندی اقدام می نمایند، اما متاسفانه بعضاً مشاهده شده که مصوبات این جلسات هیچ ضمانت اجرایی نداشته و به فعلیت در نیامده است.
ویسی در این راستا بر داشتن حس وظیفه شناسی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی می توان به اهداف آرمانی دست یافت که تیم متخصص و وظیفه شناس براساس تعهدات اداری و اخلاقی در جهت تحقق سیاست‌های نظام وارد عمل شوند و نباید موارد مهم را موکول به بعد نمود که در این راه همدلی و تعامل ضامن موفقیت و رفع موانع است.