رفع تصرف حدود 55 هزار متر مربع از بستر رودخانه جاجرود

مدیر امور منابع آب شمیرانات از رفع تصرف حدود 55 هزار متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه جاجرود در منطقه گرمابدر، بخش رودبار قصران خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس،غلامعلی بیدختی" با اعلام این خبر اظهار کرد: توسط گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی این امور حدود 55 هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه با اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای افزایش ظرفیت آبگذری بستر رودخانه مذکور و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شد، افزود: این عملیات شامل تخریب پل، دیوارکشی، فنس کشی و سکوهای ساخته شده در بستر رودخانه جاجرود بود که باعث رفع تصرف بخش وسیعی از حریم و بستر این رودخانه شد.
بیدختی در ادامه افزود: در راستای حفظ و حراست از مجاری آب های سطحی و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی رفع تصرف بناهای غیرمجاز در دستور کار این امور قرار دارد و جزو وظایف دائمی این امور است.
مدیر امور منابع آب شمیرانات با تاکید بر اینکه با هرگونه سد معبر، نخاله ریزی و ساخت و ساز غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد، افزود: گروه گشت و بازرسی این امور به‌طور مداوم در منطقه در حال گشت زنی بوده و به محض شناسایی هر گونه تخلف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها فوراً اقدامات قانونی لازم جهت رفع تصرف صورت می‌گیرد.
بیدختی در پایان خاطرنشان کرد: صیانت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی در شهرستان شمیرانات وظیفه مهمی است که جهت جلوگیری از سوء استفاده متخلفان از این منابع ارزشمند و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی به منابع امور این شهرستان محول شده و این امور نهایت تلاش خود را برای برخورد با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ‌گونه اغماضی به‌کار خواهد بست.