رقابت‌های گزینشی حکم دیدار تدارکاتی دارد

تهران-مهرگان پرس- ملی‌پوش شمشیربازی گفت: با توجه به کسب سهمیه المپیک توسط تیم ملی اسلحه سابر، سایر رقابت‌های گزینشی از این پس برای تیم ملی حکم دیدارهای تدارکاتی را خواهد داشت.

«فرزاد باهر ارسباران» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مثبت شدن تست کرونا او و چند سابرسیت دیگر اظهار داشت: این آزمایش من را شوکه کرد زیرا پیش از آن هیچ نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا نداشتم و تمرینات هوازی را بدون هیچ مشکلی انجام می‌دادم. شاید برخی فکر کنند که به خاطر برخی از بی‌احتیاطی‌ها ناقل ویروس بودم اما باید بگویم که پدرم چون دیابت دارد در محیط خانه بالاترین میزان رعایت را داریم و تلاش این است که کسی به ویروس مبتلا نشود. قبل از این اتفاق، روزی بیش از یک ساعت می‌دویدم و هیچ مشکل تنفسی نداشتم.

وی ادامه داد: هفته گذشته و با مشاهده جواب آزمایش شوکه شدم. تست کرونا چهار ملی پوش مثبت بود و این باعث تعطیلی تمرینات شد. باید صبر کنیم تا آزمایش دوم انجام شود. اگر آن آزمایش منفی باشد من و سایر سابریست‌ها به اردو می‌رویم.

وی که با تیم ملی شمشیربازی ایران سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده است گفت: یکی از کارهای بزرگی که تیم ملی شمشیربازی با  هدایت کادر فنی انجام داد کسب سهمیه المپیک بود که بالاتر از تیم‌هایی مانند فرانسه، روسیه و چین به دست آمد. اکنون ما استرس شروع مسابقه بین‌المللی نداریم بلکه مسابقات گزینشی برای ما حکم تدارکاتی دارد. باید پیش از حضور در بازی‌های المپیک توکیو در چند تورنمنت مهم شرکت کنیم تا دوباره در شرایط مسابقه قرار بگیریم.

باهر خاطر نشان کرد: شمشیربازی ایران در چند سال گذشته رشد شتابان داشته و احتمال اینکه بتوانیم در بخش تیمی و انفرادی به سکوی برسیم زیاد است. البته به شرایط مسابقه نیز بستگی دارد اما در کنار این شرایط ورزشکاران ایرانی از لحاظ روحی و روانی آمادگی دارند که افتخار آفرینی کنند. در المپیک ۲۰۱۶ ریو سابریست ایرانی پدیده مسابقات تبدیل شد و «مجتبی عابدینی» در جمع چهار نفر برتر بالا رفت و قهرمانان نامداری را حذف کرد.

عضو تیم ملی شمشیربازی ایران گفت: سال گذشته چند دیدار از لیگ برتر برگزار اما به خاطر کرونا مسابقات لغو شد. امسال نیز خبری از برگزاری لیگ نیست و تا کنون کسی به من برای تیم جدید پیشنهاد نداده است. لیگ یکی از منبع درآمد ورزشکاران است اما خبری از برگزاری آن نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه میزان قرارداد ملی‌پوشان اسلحه سابر به گونه‌ای است که نمی‌شود از آن صحبت کرد. اگر بگویم قرارداد کاپیتان تیم ملی اسلحه سابر ایران در لیگ گذشته ۳۰ میلیون بوده است شاید کسی باور نکند. این قرارداد برای نفر نخست شمشیربازی ایران است و نفرات دیگر مبالغ خیلی کمتری دریافت می‌کنند.