رویکرد جدید مسئولیت اجتماعی شرکتهای پتروشیمی

شهیدی نیا: نمایشگاه توانمند سازی و حمایت از شرکت های شهرستان، ابتکاری است که نگاهی جدید به مسئولیت اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش مهرگان پرس از خوزستان،مدیرعامل این سازمان صبح امروز (دوشنبه 10 خرداد ماه 1400)، ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمند سازی و حمایت از شرکت های شهرستان بندرماهشهر، به ایراد سخنرانی پرداخت.
سید امید شهیدی نیا، برگزاری این نمایشگاه را ابتکاری خوب و نگاهی جدید به مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: این شیوه حمایت از صنایع و شرکت های محلی، دیدگاه تازه ای از مسئولیت اجتماعی را پایه گذاری کرد و با آنچه تاکنون به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال کرده ایم متفاوت است.
وی، افزود: اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است عمدتا به تامین نیازها و رفع کاستی های زیرساختی شهرستان معطوف می‌شد و تاکنون به این شکل، بر تقویت زمینه های کسب و کارهای محلی تاکید نشده است.
شهیدی نیا، اظهار امیدواری کرد که تمامی تامین کنندگان حاضر در این نمایشگاه و تولید کنندگان سطح شهرستان از این حرکت بهره ببرند و شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و این پتانسل منطقه را به سمت توسعه اجتماعی- اقتصادی سوق دهند.
وی، خاطر نشان کرد: به جهت حضور صنایع پتروشیمی، گردش اقتصادی خوبی وجود دارد. ما باید از این ظرفیت، به نحو شایسته بهره ببریم و یکی از وجوه آن، توسعه ی کسب و کارها در جهت ایجاد و رونق بخشی به اشتغال است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، به معرفی اجمالی واحدهای تولیدی منطقه ویژه پرداخت و گفت: در حال حاضر، علاوه بر 110 واحد صنعتی بزرگ و کوچک، 44 طرح در دست اجرا داریم که 12 طرح از آنها صنایع میانی هستند که میتوانند به میزان 5 میلیون تن ظرفیت اسمی منطقه را افزایش دهند.
وی، دوران ساخت و ساز شرکتهای پتروشیمی را فرصت خوبی برای تقویت کسب و کارهای بومی شهرستان دانست و از تامین کنندگان حاضر در نمایشگاه دعوت کرد ضمن مراجعه به سازمان منطقه ویژه، زمینه فعالیت خود را معرفی کرده تا از ظرفیت شرکتهای محلی و بومی استفاده بیشتر شود.
شهیدی نیا پس از مراسم افتتاحیه، به همراه معاون اقتصادی استاندار خوزستان، نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل شرکت پتروشیمی و مسئولین ادارات شهرستان بندرماهشهر از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
امروز، این نمایشگاه به همت شرکت هلدینگ خلیچ فارس و با هدف تامین نیاز شرکت های پتروشیمی توسط تولید کنندگان محلی شهرستان در شهرک بعثت آغاز بکار کرد و سه روز ادامه دارد.‌

منبع: روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی