زنگنه: گازرسانی به‌ منطقه سیستان به‌زودی تکمیل می‌شود

وزیر نفت اعلام کرد که گازرسانی به منطقه سیستان به‌زودی تکمیل می‌شود و تلاش می‌شود اگر موانعی هم وجود دارد، رفع شوند.

به گزارش مهرگان پرس،بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) در سفر به سیستان و بلوچستان در فرودگاه زابل گفت: خط لوله انتقال اصلی گاز به منطقه کلی سیستان و بسیاری از شهر‌های آن در پایان کار است و این خط انتقال به‌زودی در بیشتر این شهر‌ها افتتاح می‌شود.


وی با بیان اینکه بخش مهمی از زابل شبکه دارد و از طریق سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) تامین می‌شود، افزود: بی‌شک این گاز برای مردم به‌ویژه صنایع و گلخانه‌ها برای کشت اهمیت دارد و به امید خدا در مرحله بعد از آن برای صادرات به افغانستان استفاده خواهیم کرد.
وزیر نفت همچنین با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های خوبی در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: امروز با کمک استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان و مقام‌های استان از نزدیک مشکلات را پیگیری می‌کنیم و با توجه به فرمایش رهبر انقلاب اگر موانعی هم وجود دارد رفع می‌شود تا در همین سه یا چهار ماهه این کار به انجام برسد.

زنگنه تاکید کرد: پس از ماه مبارک رمضان سفری به جنوب استان هم خواهیم داشت تا از نزدیک مشکلات و موضوعات مربوط به روند گازرسانی در این حوزه بررسی شود.

بیژن زنگنه، صبح امروز در جریان سفر به سیستان و بلوچستان، وارد فرودگاه زابل شد و مورد استقبال احمدعلی موهبتی، استاندار و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وی همچنین از ایستگاه PRU شهرستان زابل بازدید کرد و بازدید از ایستگاه سی‌ان‌جی در شهر زابل، خط ٢٤ اینچ دشتک-زابل، شبکه توزیع شهرستان زهک و حضور در نشست بررسی طرح‌های انتقال گاز سیستان و بلوچستان در محل فرمانداری شهرستان زابل از مهمترین برنامه‌های وزیر نفت در این سفر است.