ساخت مبدل خنک کاری هیدروژن در نیروگاه رامین اهواز

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از ساخت مبدل خنك‌كاري هيدروژن با استفاده از مواد خام درون نیروگاهی و صرفه‌جویی 5 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"خلیل محمدی" با اعلام این خبر گفت: نیروگاه‌های حرارتی دارای ساختاری پیچیده و نسبت به سایر نیروگاه‌ها از تجهیزات زیادی جهت اجرای فرآیندها برخوردار هستند و عملکرد دقیق و به‌موقع هر یک از این‌ تجهیزات در تولید پایدار انرژی برق نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز افزود: ساخت این‌ تجهیز برای اولین بار با استفاده از مواد خام درون‌نیروگاهی صورت گرفته که این اقدام صرفه‌جویی 5 میلیارد ریالی را به‌همراه داشته است.
محمدی با اشاره به نقش این قطعه در کاهش دمای هیدروژن تولیدی، خاطرنشان کرد: به دلیل نشتی داخلی و مسدودی مسیرهای خنک کاری مبدل( کولر) کارایی خود را از دست داده بود که‌با مونتاژ آن توسط همکاران بخش تعمیرات بویلر و کارگاه جوشکاری به‌عملکرد مطلوبی دست یافت.
نیروگاه رامین اهواز با تمرکز بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود بخش عمده‌ای از قطعات و تجهیزات مورد نیاز را با استفاده از پتانسیل داخلی و در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه مورد ساخت و بهره‌برداری قرار می‌دهد که اخیرا نیز موفق به کسب رتبه سوم  ساخت داخل در میان نیروگاه‌های کشور شد.

پاون