سامانه مزیت سنجی شغلی و بسته تشویقی کمیته امداد حامی تولید

خوزستان –مهرگان پرس- بسته های تشویقی و سامانه مزیت سنجی شغلی کمیته امداد از کارفرمایان ، تولید و کارگران حمایت می کند.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان در دیدار با ارسلان غمگین مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی است بیان کرد: راه‌اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی و بسته های تشویقی کمیته امداد راهگشای کارآفرینان خوزستانی خواهد بود.

وی افزود: کارفرمایان به ازای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، از بسته‌های تشویقی حق بیمه سهم کارفرما و یا طبق چارچوب قوانین و ضوابط مربوط تسهیلات کارفرمایی وام اشتغال بهره‌مند شوند.

شیبه بسته تشویقی حق بیمه سهم کارفرما به‌منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجوی به‌کارگیری شده تا دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف شده و این هزینه توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی توضیح داد: بسته تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان، صاحبین کسب وکار که در عرصه تولید فعالیت می کند حمایت می کند هر کارفرما به واسطه بکارگیری هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کند.

شیبه با اشاره به روش‌های متفاوتی کاریابی برای مددجویان تحت ازجمله مؤسسات کاریابی، ارتباط مستقیم با کارفرما، اعضای خانوار مجریان طرح‌های خودکفایی، خود اظهاری مددجو، شرکت‌های خدماتی و طرح‌های کارفرمایی محقق می‌شود به‌نحوی‌که منجر به بیمه مددجویان تحت حمایت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان همزمان با شروع هفته کارآفرینی در سال جهش تولید طرح ملی مزیت سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مزیت های شغلی در خوزستان راه اندازی شد گفت : سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های را راهکاری موثر برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و سبب افزایش بهره وری سرمایه گذاری در استان دانست.

شیبه افزود در این طرح مشاغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس زیست بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت ، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خوزستان خاطرنشان کرد: در این طرح؛ فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان به صورت رایگان در اختیار دستگاه های متولی اشتغال، کارآفرینان و پژوهشگران کسب و کار قرار می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: کمیته امداد در زمینه اشتغال زایی از دستگاه های موفق استان بوده و عملکرد خوبی دارد و اداره کار آماده همکاری و خدمت رسانی به کمیته امداد خوزستان و گره گشایی از امور مددجویان هستیم.

دکتر ارسلان غمگین با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره از برنامه های امداد در زمینه اشتغال زایی حمایت کرده است تصریح کرد: اداره کار و کمیته امداد همواره همکاری و تعامل بسیار خوبی وجود داشته است و همچنان آماده همکاری با امداد در این زمینه هستیم.

نویسنده : سردبیر مهرگان پرس زهره کریمی

انتهای پیام/*