سرمايه‌گذاري 65 هزار ميليارد تومانی وزارت نیرو برای افتتاح طرح‌ها در سال جاری

وزير نيرو گفت: مطابق برنامه تا پايان سال 1400، جمع طرح‌هاي پويش #هرهفته_الف_ب_ایران بالغ بر 290 طرح با سرمايه‌گذاري حدود 65 هزار ميليارد تومان خواهد بود.

به گزارش مهرگان پرس،«رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آئين بهره‌برداري از 6 پروژه صنعت آب و برق به ارزش 514.5 میلیارد تومان در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و مازندران كه به صورت ویدئو کنفرانسی در قالب دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1400 برگزار شد، اظهار داشت: اين پويش در سال 1400 بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده هر هفته به اجرا در خواهد آمد.

وي يادآوري كرد: در هفته گذشته و اين هفته جمعا 9 طرح عمده با سرمايه‌گذاري 3428 ميليارد تومان افتتاح شد.
وزير نيرو خاطرنشان كرد: پارسال، در همين موقع اعلام شد كه پويش در سال 99 شامل 250 طرح با سرمايه‌گذاري حدود 50 هزار ميليارد تومان خواهد بود، با تلاشي كه به عمل آمد و همراهي و همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي در سازمان دولت، دستگاه‌هاي همكار، ظرفيت بخشي خصوصي، ظرفيت‌هاي پيمانكاري و خدمات مهندسين مشاور در پايان سال گذشته در 26 اسفند گزارش داديم كه 307 طرح با سرمايه‌گذاري 81 هزار ميليارد تومان افتتاح شد.
اردكانيان گفت: اميدواريم اين نحوه عمل امسال هم برقرار باشد و با كيفيت حتي بهتري از سال گذشته، طرح‌ها به‌موقع به ثمر برسند. آنچه اكنون تا پايان 1400 تدارك ديده شده 290 طرح با سرمايه‌گذاري 65 هزار ميليارد تومان است.
وي خاطرنشان كرد: بخش نخست این پویش طرح‌هايي است كه تا پايان دولت دوازدهم و حوالي نيمه مرداد به مدار بهره‌برداري خواهند آمد كه بالغ بر 173 طرح با سرمايه‌گذاري 43 هزار ميليارد تومان است و برنامه‌ هفته به هفته آن مشخص شده است. همه شركت‌ها اعم از مادر تخصصي، پيمانكاري و مهندسين مشاور در جريان جزئيات اين برنامه‌ها شامل طرح‌هاي ساخت و سازي و ساز و كاري هستند و مطابق برنامه به نتيجه خواهند رسيد.
وزير نيرو طرح‌هايي كه تا پايان دولت دوازدهم به بهره‌برداري مي‌رسند را شامل 5 سد مخزني با استفاده از اعتبارات ملي، سه شبكه آبياري و زهكشي با وسعت بيش از 10 هزار هكتار، 13 تصفيه‌خانه آب، 19 تصفيه‌خانه فاضلاب، 10 واحد نيروگاه برق حرارتي، 25 واحد نيروگاه مقياس كوچك، 21 نيروگاه تجديدپذير، برق‌رساني به 206 روستا در سطح كشور، 36 طرح پست و خطوط انتقال در مناطق مختلف كشور و آبرساني به بيش از 400 روستا با جمعيت حدود 300 هزار نفر برشمرد.
اردكانيان افزود: برنامه‌ريزي براي بخش دوم كار هم انجام خواهد شد كه تا پايان سال 1400 اين مسير ادامه خواهد داشت و اين چرخ در مدار خود خواهد چرخيد.

روی همكاري و همراهي مصرف‌كنندگان در تابستان حساب جدي‌ باز کرده‌ایم
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: براي تابستاني كه با كاهش بارش‌ها به نظر مي‌رسد نيازمند همكاري بيشتر مصرف‌كنندگان در بخش‌هاي مختلف هستيم، تدارك لازم ديده شده است كه بخشي از اين تدارك، حساب جدي‌ است که روي همكاري و همراهي مصرف‌كنندگان باز شده است و بنا بر تجربه حساب بجايي است. چون از جمله به همكاري و همراهي پل‌هاي ارتباطي‌مان با مصرف‌كنندگان يعني رسانه‌ها متكي است و اين همكاري در سال‌هاي پشت سر به نحو مطلوبي تداوم داشته و امسال هم اين گونه خواهد بود.

اردكانيان گفت: با وجود محدوديت‌هاي بارشي، اميد است در تابستان امسال به دليل برگزاري انتخابات سراسري و ضرورت حضور حداكثري مردم، وظيفه ملي همه ما در سازمان دولت كه تدارك لازم براي برخورداري از سطح مناسبي از آسايش و امنيت خاطر مردم است محقق شود و در سال توليد، وزارت نيرو به عنوان دستگاهي كه مسئوليت اصلي‌ترين پشتيباني از بخش‌هاي توليدي كشور را دارد عرضه مطمئن، موثر و كافي آب و انرژي را انجام دهد.
وي افزود: همچنين برنامه‌ريزي شده كه از ظرفيت‌هاي بسيار خوب بودجه 1400 و احكامي كه موجب خواهد شد تا چرخ صنعت آب و برق روان‌تر بچرخد، استفاده حداکثري كنيم و همكاران من تدارك ديده‌اند كه به نحو مطلوبي از همه روزنه‌هاي قانون بودجه 1400 كه در قالب احكام پشتيبان صنعت آب و برق فراهم شده استفاده كنند و اميد است نتيجه آن را در سرعت بيشتر خدمت رساني در هر دو بخش در همه نقاط كشور ببينيم.
وزير نيرو همچنين گفت: دسته‌بندي مجموع نكته‌نظرات و پيشنهادها شامل بخش‌هايي كه نيازمند تداوم حمايت و توجه بيشتر است،‌ راه‌هاي طي نشده و البته كارهاي انجام شده نيز در حال انجام بوده و به مرور حاصل اين دسته‌بندي‌ها و تدارك‌ها عرضه خواهد شد كه قطعا از همكاري بخش‌هاي رسانه‌اي براي انعكاس و انتشار آنها به نحو مطلوب استقبال كرده و قدردان اين همكاري هستيم.
وي افزود: چرا كه به زعم ما مهلت‌ها و فرصت‌هاي مديريتي يكي از جنبه‌ها و جلوه‌هاي حقوق عامه بوده و اين جزو حق مردم است كه از همه تجربيات، موفقيت‌ها، ناكامي‌ها و درس‌هاي گرفته شده استفاده شود؛ چرا كه زمان صرف شده برای درك اين درس‌ها، متعلق به جامعه است و اين مهلت و فرصت قابل تكرار و برگشت نيست.
وزير نيرو گفت: سعي خواهد شد اين دسته بندي به بهترين شكل تدارك شود كه هم وقفه‌اي در خدمت‌رساني صورت نگيرد و هم مديريت دولت سيزدهم با بهره‌مندي كامل از مجموعه درس‌هاي گذشته مسير پيش رو را طراحي و برنامه‌ريزي كند.
منبعك پاون