سعی خواهیم کرد کرمان در آب و برق دغدغه جدی نداشته باشد

وزیر نیرو سعی خواهیم کرد، استان کرمان در موضوع آب و برق که مربوط به وزارت نیرو است، دغدغه جدی نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبري مهرگان پرس به نقل از پاون، "رضا اردکانیان" عصر دوشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: مسائل را به یک سری نیازهای کوتاه مدت و فوری از جمله آب روستاها و برخی مناطق که مساله کیفیت آب برای آنها موضوع بسیار مهمی است تقسیم می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم هر جا هم کیفیت مطلوب نیست خط قرمزهایمان برای بحث سلامت مردم در جای خودش باقی‌ است و حتما با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت می‌شود.
وی ادامه داد: در خصوص طرح‌های بلند مدت تامین آب هم به دلیل نبود فرصت کافی، در نشست دیگری با استاندار و نمایندگان استان جزئیات را مطرح خواهم کرد.
اردکانیان گفت: فکرهای خوبی شده، ساز و کارهایی در حال فراهم کردن است، اما تضمین عملی و واقعی‌اش این است که همپای تدارک بحث‌های انتقاد، دغدغه و مشغله ذهنی مساله چگونگی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی را داشته باشیم.
**مساله آب، مساله یک دستگاه و یک بخش نیست
وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که دستگاه های مرتبط در این قضیه به طور خاص وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی هدف مشترک داشته باشیم و فکر می کنم کار گروه سازگاری با کم آبی یکی از ساز و کارهایی است که ما را در این راستا قرار می‌دهد؛ یعنی ریل‌گذاری است برای این که به یادمان بیاورد مساله آب، مساله یک دستگاه و یک بخش نیست.
وی گفت: اگر دیدیم این موضوع، بخشی و دستگاهی شده بدانید که به بیراهه رفتیم و باید زودتر از این بیراهه برگردیم، بدانیم که این مساله‌ای است که یا همه با هم موفق می‌شویم و یا خدای ناکرده، ناکام خواهیم بود.
وزیر نیرو ادامه داد: تقسیم کردن این مساله مانند شکستن یک آئینه است که اگر تمام قطعات آن را کنار هم بگذاریم نمی‌توانیم یک تصویر واضح ببینیم.
اردکانیان گفت: مساله مشترکی است؛ هم امنیت غذایی و هم چگونگی مصرف آب و پایداری حیات مهم است. وی افزود: صنایعی که قصد دارند هزاران هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنند باید مطمئن باشند که یک دفعه با وضعیت غافلگیر کننده ای مواجه نخواهند بود.
اردکانیان افزود: باید اطمینان داشته باشند هم مردم اینجا حضور دارند و این حضور به معنای تامین آب شرب است و هم اینکه مصرف آب در بخش‌های غیر شرب معقول و منطقی است، والا سرمایه‌گذاری ها هم با مخاطره مواجه خواهد شد.
​اردکانیان با تاکید بر ضرورت تامین منابع انتقال آب ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر این طرح به هر شکل ممکن به امضا برسد.