سلامت و امنیت دو نعمت پنهان

امنیت و سلامت دو امر مهم اند که در مبانی دینی ما هم به آنها تاکید فراوانی شده است لذا در میان طرح های توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر به این دو مقوله هم پرداخته شده است.

به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی، در آیین امضای تفاهم نامه پروژه های توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر، اعتبارات قابل قبولی را برای توسعه و تقویت زیرساخت های سلامت و امنیت اختصاص دادند.

ساخت و تجهیز دو کلینیک تخصصی در شهر چمران و شهرک طالقانی‌از جمله طرح های کارگروه توسعه متوازن برای تقویت زیرساخت های بخش بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر است.
علاوه بر آن، ساخت پایگاه انتقال خون شهرستان ماهشهر، احداث سه مرکز بهداشت روستایی و احداث یک پایگاه بهداشتی در فاز ۷ ماهشهر از دیگر پروژه های مرتبط با سلامت مردم بود.

مجموع اعتبار تخصیصی برای این پروژه ها ۲۵ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آنرا صنعت پتروشیمی تقبل کرده است.
این پروژه ها طی یک تا ۳ سال به بهره برداری خواهند رسید.

در سالیان گذشته نیز اقدامات خوبی در زمینه بهداشت و درمان در شهرستان بندر ماهشهر صورت گرفته است.
آغاز احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در بندر امام تامین و راه‌اندازی اورژانس و اجرای بیش از ۳۰ میلیارد تومان پروژه در بخش درمان همچون خرید دستگاه رادیولوژی بازسازی و احداث و بهسازی بخش رادیولوژی و ریکاوری اتاق عمل، احداث چندین پانسیون احداث ساختمان دیالیز خرید سه دستگاه شوک خرید دستگاه سونوگرافی ساخت مرکز جامع سلامت راه اندازی مجتمع عالی سلامت تجهیز و راه اندازی دو پایگاه بهداشتی ساخت بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و همچنین ساخت درمانگاه در چمران توسط و بسیاری پروژه های دیگر که صنعت پتروشیمی در تامین منابع مالی اغلب آنها مشارکت داشته است.
در‌ بخش امنیت نیز، پس از اغتشاشات آبان ماه ۹۸ و مطالبات مردمی نسبت به افزایش سطح امنیت شهرستان، این مسئله به یکی از اولویتهای مسولان شهرستان تبدیل شد و این اولویت خود را در مصوبات کارگروه توسعه متوازن نشان داد.
در این گارگروه ۱۰ میلیارد تومان برای تقویت زیرساختهای انتظامی و امنیتی اختصاص یافت که این اعتبار تماما توسط صنعت پتروشیمی پرداخت خواهد شد.
احداث دو پاسگاه انتظامی و توسعه دوربین های پایش شهری، پروژه های این بخش است.