طرح آبرسانی به 4000 نفر از ساکنان روستاهای دلگان در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مجتمع آبرسانی چاه خدابخش شهرستان دلگان با جمعیت 4000 نفر و سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش مهرگان پرس،"علیرضا قاسمی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح بهره‌مندی اهالی روستاهای چاه خدابخش و اسلام آباد شهرستان دلگان بهره‌برداری از 22 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و 2.5 کیلومتر خط پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهرستان دلگان صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این طرح تاکنون 55 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: 4 هزار نفر از اهالی روستاهای چاه خدابخش و اسلام‌آباد از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.
مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:  بخشی از طرح شامل ساخت اتاقک‌های سرچاهی، نصب ترانس، نصب پمپ و تجهیزات برقی با همت و مشارکت گروه جهادی ایثارگران غدیر انجام شده است.
"محمدرضا لکزایی" قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز در آئین بهره برداری از این طرح با بیان اینکه پروژه مجتمع آبرسانی دو روستایی چاه خدابخش با خواست و اراده مردم به سرانجام رسید، گفت: این پروژه که جزو طرح‌های نیمه فعال شرکت آب و فاضلاب روستایی سابق بود پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای روستایی و شهری فعال شد و امروز شاهد به بهره برداری رسیدن آن هستیم.
لکزایی اظهار کرد: در سالی که گذشت خدمات بسیار خوبی به‌ویژه با مدیریت فرماندار شهرستان دلگان صورت گرفت به طوری‌که بسیاری از روستاها با همراهی و هم‌افزایی مردم و گروه‌های جهادی آبرسانی شد.

منبع: روابط عمومی آب و  فاضلاب سیستان بلوچستان