طرح هوشمندسازي مراكز اتفاقات برق (هما) آغاز شد

طرح هوشمندسازي مراكز اتفاقات برق كه وظيفه رسيدگي و تعمير و نگهداري شبكه هاي توزيع به ويژه در مواقع بروز خاموشي ها را برعهده دارند، در مديريت برق شهرستان گلبهار با ثبت درخواست مشتركين و ارجاع مكانيزه به صورت هوشمند به تيم اجرايي به صورت رسمي راه اندازي گرديد.

به گزارش پايگاه خبري مهرگان پرس،با توجه به اهميت كار مراكز اتفاقات برق كه بيشترين تماس هاي مردمي را دارند ، اجراي (طرح هما) در دستور كار قرار گرفت و بهره برداري رسمي از طرح ، با حضور معاون بهره برداري و ديسپاچينگ و مدير امور ديسپاچينگ و فوريت هاي برق در مديريت برق گلبهار آغاز شد .

در جلسه راه اندازي رسمي اين طرح مهندس وحيد باغيشني ضمن اشاره به تجربه موفق راه اندازي مركز سمپات (سامانه متمركز پاسخگويي توزيع خراسان رضوي) كه با استفاده از فناوري هاي نوين ، علاوه بر ايجاد شفافيت در اجراي امور موجب افزايش رضايتمندي مشتركين نيز شده است ، گفت : ساده زادي فرايند استفاده از فناوري هاي نو مهمترين موضوعي است كه لازم است مورد توجه قرار گيرد تا افراد و گروه هاي اجرايي بتوانند با سرعت و دقت بيشتري ارائه خدمت نمايند . وي به امكان ثبت و پيگيري 12 خدمت در حوزه بهره برداري به صورت غير حضوري توسط مشتركين اشاره و افزود : كليه اين درخواست ها بلافاصله پس از ثبت توسط مشتركين ، پيگيري و پاسخگويي مي گردد.
در ادامه جلسه مهندس اسدي مدير امور ديسپاچينگ و فوريت هاي برق گزارشي از روند اقدامات صورت گرفته جهت استقرار طرح هما به عنوان يكي از پروژه هاي ساز و كاري در سطح شركت اشاره كرد و از استقرار نرم افزار جديد ثبت حوادث 121 مبتني بر GIS ، استقرار سامانه متمركز پاسخگويي توزيع(سمپات) با پاسخگويي و پيگيري درخواست ها از طريق درگاه هاي ورودي شامل تماس صوتي با شماره 121 ، ايميل به آدرس 121@KEDC.IR و ارسال پيامك به سرشماره 30000121 ، سايت شركت به آدرس KEDC.IR ، اپليكيشن موبايل و راه اندازي پاسخگويي هوشمند IVR جهت ثبت درخواست هاي مشتركين به عنوان مهمترين فعاليت هايي ذكر كرد كه در اين راستا انجام شده است .
در ادامه اين جلسه آموزش هاي لازم و تكميلي به گروه هاي اجرايي مديريت برق گلبهار توسط كارشناس ديسپاچينگ انجام و تبلت مجهز به نرم افزار CAR PC تحويل اكيپ عملياتي برق گلبهار گرديد.
شايان ذكر است در حال حاضر امكان ثبت درخواست به صورت هوشمند و بدون دخالت اپراتور براي كليه مشتركين شركت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي فراهم و درخواست ها به صورت مكانيزه جهت پيگيري و رفع خاموشي به اكيپ هاي عملياتي ارجاع مي گردد.

منبع: روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي