قرارداد ساخت نیروگاه جدید بعثت امضا شد/ نصب نخستین توربین ملی در قلب پایتخت

قرارداد ساخت نیروگاه جدید سیکل‌ترکیبی بعثت تهران با استفاده از نخستین توربین ملی MGT-75 میان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا به امضا رسید.

به گزارش مهرگان پرس،، توربین MGT-75 که جدیدترین توربین طراحی‌ و ساخته شده گروه مپنا است، یک ماشین در گروه توربین‌های گازی "کلاس F پیشرفته" دنیا است که توان رقابت با محصولات شاخص بین‌المللی در اين كلاس را دارد. این توربین قادر به استفاده از سوخت هیدروژن در کنار سوخت‌های اصلی است که این ویژگی در کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت نیروگاه تأثیر فراوانی خواهد داشت.
ظرفیت نیروگاه‌های مبتنی بر این توربین در سیکل ساده 222 مگاوات و در کمترین سناریو سیکل ترکیبی 330 مگاوات است. راندمان نیروگاه نیز در سیکل ساده 39.1 درصد و در حالت سیکل ترکیبی به حدود 60 درصد خواهد رسید. مهم‌ترین مزيت این نیروگاه راندمان بالا، کاهش شديد مصرف سوخت و جلوگیری از آلايندگی محيط زیست است.
در اين نيروگاه پيشرفته، علاوه بر توربين گاز، ساير تجهيزات اصلی مانند توربين بخار، ژنراتورها، بویلر، سيستم‌های برق و كنترل و نيز سامانه ديجيتال مانيتورينگ و بهره‌برداری بهينه مبتنی بر هوش مصنوعی که همگی محصولات بومی با طراحی و مالكيت معنوی ايرانی و ساخت کارخانجات گروه مپنا است، استفاده خواهند شد.  

منبع:پاون