کد خبر: 1098
چهارشنبه , 16 تیر 1400 - 23:49
قطعی برق در کردستان 3 نوبته می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز درجمع خبرنگاران آظهارکرد:قطعی برق درکردستان ۳نوبته می شود

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج؛هیوا لهونیان گفت: با توجه به خشکسالی حادث شده تمامی نیروگاه های برقابی کشور که حدود 12 هزار مگاوات برق تولید می کردند از شبکه خارج شده و در کنار آن نیز به واسطه افزایش دمای هوا میزان مصرف بیشتر از سال های گذشته شده است.

وی افزود: در طول یکی دو روز گذشته رکورد مصرف روزانه انرژی برق با 66 هزار مگاوات در کشور شکسته شد که بیش از 30 درصد آن به وسیله سیستم های سرمایشی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: اگر تنها در 5 هزار مگاوات مصرف برق صرفه جویی شود تمام مشکل خاموشی کشور حل شده و با مدیریت صحیح می توان دیگر خاموشی را حل کرد.

لهونیان یادآور شد: با توجه به افزایش هر درجه گرمای هوا میزان مصرف برق 1000 مگاوات افزایش می یابد و همین مسئله یکی از مهمترین عامل های کمبود برق در شبکه توزیع است.

وی بیان کرد: وجود ماینرها نیز دیگر عامل کمبود برق در شبکه توزیع است.

وی بیان کرد: وجود ماینرها نیز دیگر عامل کمبود برق در شبکه توزیع است که پیش بینی می شود در سطح کشور روزانه حدود ۳ هزار مگاوات برق به این وسیله مصرف می شود.

لهونیان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما برای قطعی برق به صورت عادلانه بیمارستان های سطح شهر هستند که سیستم های برق اضطراری مناسبی ندارند و بیشتر آنها بیش از ۳۰ دقیقه نمی توانند برق مورد نیاز خود را تامین کنند.

لهونیان اظهار کرد: همین مسئله باعث شده برخی از مناطق سطح شهر دچار خاموشی چند نوبته شوند اما برخی از نقاط شامل خاموشی نشوند که این مسئله به بحث حفظ برق مورد نیاز بیمارستان ها باز می گردد که بیشتر مناطق اطراف بیمارستان ها شامل خاموشی نمی شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد که در بسیاری از موارد تماس‌های زیادی با اداره برق گرفته می‌شود و اعتراضات زیادی مطرح می‌گردد که چرا در برخی از محلات برق قطع نمی‌شود که این موضوع به دلیل وجود بیمارستان، مراکز اینترنت و پمپاژ آب در آن محله قرار دارد که امکان قطع آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاخیر در قطع و وصل مسیرهای برق به دلیل وجود فرایندهای فیزیکی ممکن است با تاخیر چند دقیقه‌ای مواجه شود که امری عادی است افزود که امیدواریم در ۱۰ روز آینده خاموشی‌های شب به پایان برسد اما خاموشی‌های طول روز تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت.