لایروبی و رفع تصرف 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، از اجرای عملیات بازگشایی، آزادسازی، لایروبی و رفع تصرف 80 هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،"یوسف غفارزاده" با اعلام این خبر افزود: این عملیات در مساحت 80 هکتار و به طول 8 کیلومتر از بازه‌های اولویت‌دار استان با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به اجرا رسیده است.
وی افزود: این عملیات به منظور جلوگیری از دخل و تصرف در اراضی حکومتی شامل رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین جلوگیری از خطرات ناشی از بروز خسارات جانی و مالی ناشی از خطرات سیل، در مناطق خارج از حیطه وظایف دهیاران و شهرداران و سایر ارگان‌های متولی، با استفاده از اعتبارات عمرانی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق "آئین‌نامه اجرایی پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب" و به استناد جزء (3) تبصره (13) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، اقدامات مربوط به تنظیف و لایروبی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌ها در داخل محدوده شهرها و روستاها با تأمین اعتبار لازم بر اساس این آئین‌نامه انجام خواهد شد، از شهرداران و دهیاران درخواست کرد، با هماهنگی امور منابع آب شهرستان‌های استان نسبت به انجام مطالعات جامع، برای جمع‌آوری و دفع ایمن آب‌های سطحی برای جلوگیری از بروز خسارات و مشکلات در هنگام وقوع سیلاب‌ اقدام کنند.

منبعروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی