لزوم همراهی مردم سیستان و بلوچستان در مصرف بهینه برق و گاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سرد شدن هوا و به دنبال آن ایجاد محدودیت در تامین سوخت نیروگاه‌های برق، لزوم همراهی مردم این استان در مصرف بهینه برق و گاز ضروری است.

به گزارش مهرگان پرس،خلیل عوض زاده اظهار داشت: همه ساله با سرد شدن هوا، روند مصرف سوخت گاز در کشور افزایشی شده و این امر محدودیت‌هایی را برای تولید برق در نیروگاه‌ها و به تبع آن قطعی برق را به دنبال خواهد داشت.

وی با هشدار به مشترکان سیستان و بلوچستان در مورد مصرف برق گفت: مشترکان این استان تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف برق علاوه بر اینکه گاز کافی به نیروگاه‌ها جهت تولید برق می‌رسانند، فشار مضاعف ناشی از افزایش مصرف برق از نیروگاه‌ها را برداشته و امکان بهره مندی پایدار تمامی هموطنان از نعمت برق و گاز در فصل سرما را فراهم خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت توانیر زمان اوج مصرف برق در فصل زمستان را از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و همچنین ۱۷ تا ۲۳ اعلام کرده است بیان کرد: مشترکان برق با اقدام های ساده ای مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل، ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی ادامه داد: تنها کاهش یک درجه ای دما سیستم گرمایشی و استفاده از دمای آسایش (۱۸تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد) ۶ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی دارد.

عوض زاده با بیان اینکه مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران پرداخت پاداش خوش مصرفی در زمستان هم تداوم یافته و به افراد صرفه جو در برق تعلق می‌گیرد.

وی به تغییر ساعت کاری ادارات سیستان و بلوچستان به منظور ضرورت مدیریت مصرف انرژی برق در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: ساعت کاری پرسنل ستاد این شرکت، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ و پرسنل امور این شرکت، شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۵ و روز پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۴تغییر پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: ضرورت مدیریت مصرف انرژی و کاهش مصرف برق توسط مشترکان مورد انتظار است و در صورت عدم مدیریت مصرف انرژی، قطعی برق را خواهیم داشت.