مجوزهای لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد صادر شده است/ بهسازی شبکه برق 10 هزار روستای کشور

وزیر نیرو گفت: مجوزهای لازم برای تامین آب شرب و صنعت یزد و کرمان صادر شده و یزدی‌ها نگران این موضوع نباشند.

به گزارش مهرگان پرس،، "رضا اردکانیان" در آئین افتتاح پروژه‌های‌ هفته یازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، اظهار داشت: به مدد تلاش و همت همه دست اندرکاران و پیگیری‌ها و دلسوزی‌ها  امروز 676 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و کلنگ اجرای بیش از 5 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیز به زمین زده شد.
وی افزود: یکی از این پروژه‌ها رینگ آبرسانی یزد بود که کنلگ آغاز عملیات این پروژه مهم هم به زمین زده شد که امیدواریم ظرف سه سال به شرط تامین منابع مالی پیش‌بینی شده، در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
اردکانیان عنوان کرد: همواره در طول تاریخ استان یزد و کم آبی* همزاد بوده‌اند و تجربه این قرن‌ها سازگاری با کم‌آبی، قناعت، صرفه‌جویی و مصرف صحیح است که مردم یزد به آن شهرت دارند.
وزیر نیرو ادامه داد: برای تامین آب شرب و صنعت برای یزد پیش بینی هایی انجام شده و اصلا جای نگرانی نیست و با تدارکاتی که توسط دولت دیده شده، هم یزد و هم کرمان مجوزهای لازم را گرفته اند و با تدارک منابع مالی با ترتیب خاص، امور به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی با بیان اینکه مکتوب و مصوب کردن این تصمیم‌ها کار ساده‌ای بوده اما اجرای آن مهم است، عنوان کرد: مهم این است که این تصمیم‌ها اجرایی و پایدار باشد که این دغدغه رفع شده و خوشحالم که نماینده یزد پیگیر مسئله آب است.
وزیر نیرو ادامه داد: زیرساخت آب و برق برای سرمایه‌گذاران در استان یزد فراهم است و یزد آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی است و آنچه که سهم دولت است، در این مسیر روشن و تعریف شده است.
اردکانیان ادامه داد: امیدواریم موضوع شیرین‌سازی آب دریا نیز دنبال شود و استاندار یزد هم زمان را در این زمینه از دست ندهد چون بستر شیرین‌سازی آب برای یزد فراهم است و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبود، از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده شود و از نظر زیست محیطی نیز مانعی در این زمینه وجود ندارد.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه روند تکمیل به‌موقع طرح‌های حوزه آب و برق به‌طور عمده به‌دلیل کمبود اعتبار با مانع روبرو است، گفت: در بودجه 1400 شرایط به مراتب بهتر از سال‌های قبل فراهم است و در تبصره 15 نمایندگان مجلس منابعی را پیش‌بینی کرده‌اند.
اردکانیان یادآور شد: شبکه برق 10 هزار روستای کشور بهسازی خواهد شد و روستاییان مشکلی در زمینه برق ندارند ضمن اینکه 20 هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر کوچ رو قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سبب شد که با تجمیع منابع مالی و نیروی انسانی بتوانیم طرح‌های آب و فاضلاب را پیگیری کنیم و به‌زودی به نقطه روشنی خواهیم رسید و در فرصت باقی‌مانده از فعالیت دولت، موضوع را توسط نمایندگان دنبال می‌کنیم.
اردکانیان عنوان کرد: مهم‌تر از منابع مالی در اجرای طرح‌ها، منابع انسانی است و خوشبختانه در شرایط فعلی استان یزد از مدیران شایسته‌ای برخوردار است. البته فضای همکارانه و همبستگی که وجود دارد در روند کار استان اثرگذار است و یزد را به استانی مثال‌زدنی تبدیل کرده است.

منبع: پاون