مخازن آب موقت به 43 روستای تنش‌دار هرمزگان ارسال شد

با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با هدف رساندن آب و آرامش به روستاهای تنش‌دار، مخازن ذخیره آب موقت به 43 روستای کم آب استان ارسال شد.

به گزارش مهرگان پرس،"حجت الاسلام والمسلمین عبادی" نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این مراسم با تاکید بر مسئله آبرسانی به عنوان وظیفه مهم حکومت دینی، این مسئله را یکی ار ارکان مهم توسعه کشور دانست و با اشاره به شرایط اقلیمی و محدویت منابع آبی استان، اقدامات آبفا در بخش آبرسانی به شهرها و روستاها را به‌رغم شرایط سخت کم آبی قابل تقدیر بیان کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و توسعه آب شیرین‌کن‌ها توسط آبفای هرمزگان، علی‌رغم خشکسالی بی‌سابقه با چالش‌های کمتری نسبت به دیگر استان‌ها مواجه بوده‌ایم.
وی در ادامه، اقدام مشترک آبفا و ستاد اجرایی فرمان امام در تامین آب موقت 43 روستای تنش دار استان را اقدامی ارزنده دانست و گفت: این اقدام در کوتاه مدت بسیار موثر خواهد بود، اما بایستی در بخش تامین آب پایدار این روستاها نیز هر چه زودتر اقدامات لازم صورت گیرد.
در ادامه این مراسم، مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به شرایط اقلیمی و استمرار خشکسالی در استان، اظهار داشت: بالغ بر یکصد روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود و در برخی نقاط نیز با مشکلات جدی‌تری مواجه‌ایم.
"امین قصمی" گفت: با نگاه ویژه معاون اول رئیس جمهور، تفاهمنامه‌ای میان بنباد برکت و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با هدف نظام‌مند کردن مشارکت در اجرای پروژه‌های آبرسانی امضا شده است که استان هرمزگان در این زمینه با پیگیری‌های مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان از جمله استان‌های شاخص در اجرای طرح‌های آبرسانی با مشارکت بنیاد برکت بوده است.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان با اشاره به پروژه‌های شاخص آبفا که با مشارکت بنیاد برکت اجرایی شده است، گفت: از جمله این پروژه‌ها، آبرسانی به گوهران و ۵۷ روستای بشاگرد از سد سهران و آبرسانی به جزیره هرمز بوده که به صورت شاخص شروع فعالیت‌ها و مشارکت بنیاد برکت با آبفا در این جزیره بوده و به زودی نیز شاهد افتتاح یک پروژه در این جزیره خواهیم بود.
وی افزود: پروژه آبرسانی به شهرستان سیریک با تاکید و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال در حال اجرا بوده که ستاد اجرایی فرمان امام در تامین بخشی از این منابع مالی مشارکت دارد.  

اعتبار 4 میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان امام برای تامین آب 43 روستا
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان نیز از اهدای مخازن ذخیره آب موقت به 43 روستای کم آب استان خبر داد و گفت: با احصای روستاهای کم برخوردار از آب توسط آبفای هرمزگان، مخازن آب با ظرفیت 5 و 10 هزار مترمکعب با اعتبار 4 میلیارد ریال از سوی این ستاد به 43 روستای استان اهدا شد.
"منوچهر دانشمند" در پایان ضمن قدردانی از پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان و اقدامات آبفا در بخش آبرسانی، تصریح کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در بخش آبرسانی، تلاش داریم در ادامه مشارکت ستاد با آبفای هرمزگان، شتاب بیشتری به اجرای پروژه‌های آبرسانی دهیم.