مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب هرمزگان منصوب شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با صدور حکمی، "عبدالحميد حمزه پور" را به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان منصوب کرد.

به گزارش مهرگان پرس،ی مراسمی با حضور "مسعود خشایی" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، "عبدالحمید حمزه پور" به عنوان مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان معرفی و از زحمات شش ساله "امین قصمی" در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی شد.
خشایی در این مراسم، با بیان اینکه طی شش سال گذشته اقدامات موثری صورت گرفته، به‌طوری که بزرگترین آب‌شیرین‌کن‌ها در این استان احداث شده، ابراز امیدواری کرد: با طرح‌های توسعه‌ای دیگر در این بخش، روزهای پرآبی پیش روی هرمزگان قرار دارد.
وی با اشاره به شاخص بهره‌مندی مردم استان هرمزگان از نعمت آب شرب تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و 90 درصد جمعیت روستایی هرمزگان تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند که نسبت به میانگین کشوری، شاخص بالایی محسوب می‌شود.
خشایی ادامه داد: هرمزگان در توسعه تاسیسات و شبکه فاضلاب نیز پیشگام است و برنامه‌های توسعه‌ای آن با میانگین کشوری مطابقت می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنین با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتی(ع) سپاه در توسعه زیرساخت‌های آبرسانی، شاهد بهره‌مندی بیشتر جمعیت روستایی از نعمت آب شرب خواهیم بود.

تامین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها یک اقدام حیاتی بود
"امین قصمی" مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم گفت: تامین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها  به عنوان یک اولویت اساسی در برنامه کاری این شرکت قرار داشت.
وی، تامین آب بندرعباس از طریق آب‌شیرین‌کن را  یک اقدام بزرگ و حیاتی عنوان کرد و افزود: این کار علاوه بر اینکه مرکز استان و شهرستان خمیر را به منابع پایدار آب وصل کرد، باعث شد تا برداشت آب از منابع سطحی و زیر سطحی میناب نیز کاهش و از این ظرفیت برای مصارف دیگر استفاده شود.

چاره‌ای جز توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها نداریم
مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر منابع آبی هرمزگان بحرانی و طاقت‌فرساست، افزود: شرایط هرمزگان را به خوبی می‌شناسم و به دلیل منابع محدود سطحی و زیر سطحی چاره‌ای جز توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها نداریم.
به گفته وی، هرمزگان یک استان کم‌بارش است و ضروریست خود را با این شرایط وفق داده و آب مورد نیاز مردم استان را از منابع غیر‌متعارف چون آب‌شیرین‌کن‌ها تامین کنیم.
 حمزه‌پور شیرین‌سازی آب دریا را بسیار گران عنوان کرد و افزود: کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب از جمله اقداماتی است که باعث پایداری بیش از پیش آب در مناطق مختلف هرمزگان خواهد شد.
وی با تاکید بر نوسازی و بهسازی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع برای کاهش هدر رفت، تصریح کرد، این مسئولیت بر عهده آب و فاضلاب است و ما نیز با تکیه بر امکانات و توانایی‌های خود تلاش خواهیم کرد شبکه‌های آبرسانی استان را بازسازی کنیم.

انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب را با جدیت ادامه خواهیم داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، ورود قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توسعه آبرسانی در روستاها را به فال نیک گرفت و افزود: مشارکت آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه آبرسانی نوید بخش روزهای خوب است.
وی با بیان اینکه انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب را با جدیت ادامه خواهیم داد، ابراز امیدواری کرد: با انتقال پساب تصفیه شده، دیگر شاهد ورود آن به دریا نباشیم و مردم نیز به خواسته دیرینه‌شان دست پیدا کنند.
  پاون