مرغ در کردستان با نرخ مصوب تنظیم بازار عرضه می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اعلام اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار استان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۳۱۰ هزار ریال است، افزود: با هر کسی که گران فروشی کند برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهرگان پرس درسنندج محمد فرید سپری روز دوشنبه در ارتباط با مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر وجود قیمت متفاوت مرغ در بازار استان اظهار داشت: خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌های استان که مربوط به خرید ذخیره‌ای شرکت پشتیبانی امور دام از واحدهای مرغداری بوده باعث ایجاد برداشت نادرست برخی از کانال‌ها و سایت‌های فضای مجازی شده است.
وی افزود: با افتخار اعلام می کنیم که استان کردستان از زمان اعلام برنامه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت مرغ در سطح استان( شهر و حتی روستا ها) با همان قیمت ۳۱ هزار تومان عرضه شده است و یکی از معدود استانهایی در کشور بوده ایم که در طول این مدت و در کل استان قیمت مرغ با همان قیمت مصوب عرصه شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام همواره در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به خرید کالاهای استراتژیک می کند، اضافه کرد: این شرکت در قبال خرید مرغ از مرغداران با قیمت پایین تر از قیمت بازار، نهاده مورد نیاز این واحدها را با نرخ دولتی تامین می‌کند.
وی یادآور شد: هم اکنون در بازار استان هیچ کمبودی از لحاظ کالاهای اساسی به ویژه در حوزه گوشت سفید و قرمز نداریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارداشت: برای اینکه در مواقعی دچار کمبود یا مازاد تولید به گونه ای که کشاورز و تولیدکننده متضرر شود، نشویم باید در راستای الگوی کشت، تعیین بازار خرید برای کشاورز و تنظیم بازار تلاش بیشتری کنیم.