مشکل قطعی برق ناشی از برف در ۹۵ درصد روستاهای الیگودرز حل شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان گفت: مشکل قطعی برق ناشی از برف سنگین ۹۵ درصد روستاهای شهرستان الیگودرز حل شده و گروه‌های عملیاتی در تلاش برای برقراری برق تعدادی از روستای سخت‌گذر "بزنوید" هستند.

به گزارش مهرگان پرس،"فریدون خودنیا" گفت: به محض ایجاد دسترسی و راه گشایی روستاها توسط اداره راهداری، تعدادی از روستاهای بی‌برق منطقه سخت‌گذر بزنوید، رفع خاموشی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان ادامه داد: در پی اعلام هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی به استان لرستان در چند روز گذشته تمامی همکاران شرکت توزیع برق استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و در بارش شدید به‌خصوص در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز که به‌صورت برف بوده و در مناطق کوهستانی به حدود یک و نیم متر هم می‌رسد، دست از تلاش برنداشته‌اند.
وی ادامه داد: بارش‌های شدید باعث شد قسمتی از برق شهر الیگودرز و روستاهای آن قطع شود که بلافاصله همکاران برق  الیگودرز با تلاش و اقدام به‌موقع برق شهر را در همان ساعات اولیه وصل کردند و عملیات وصل برق روستاها از ساعت ۱۱ شب روز جمعه ۲۴ دی ماه شروع و تا غروب شنبه ۲۵ دی‌ماه ادامه داشت و کلیه روستاهایی که راه دسترسی به آنها وجود داشت برق‌دار شدند.
خودنیا اظهار کرد: اکیپ‌های شرکت توزیع برق استان در منطقه حاضر هستند و به محض اینکه اکیپ‌های راهداری راهگشایی کنند، بلافاصله برای وصل شدن برق روستاهای بی‌برق اقدام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان یادآور شد: در مجموع برای عملیاتی که در شب گذشته صورت گرفته در شهرستان الیگودرز ۱۵ اکیپ و در شهرستان ازنا هشت اکیپ فعال حضور داشته‌ و مشکل قطعی برق حدود ۹۵ درصد از مشترکان روستایی حل شده و تنها برق ۵ درصد از روستاهای بزنوید به دلیل نبود راه دسترسی قطع است.
"عبدالرضا حسینی مهر" معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان نیز در این زمینه گفت: با توجه به عدم راه دسترسی به روستاهای سخت‌گذر الیگودرز، همکاران شرکت توزیع در منطقه فرسش به دلیل نبود راه دسترسی به صورت پیاده به این مناطق اعزام شدند و با حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی توانستند روستاهای منطقه فرسش را به‌صورت کامل برق‌دار کنند.