معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران معرفی شد

آئین تودیع و معارفه معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

به گزارش مهرگان پرس، ظهر امروز آئین تودیع و معارفه معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با حضور وزیر نیرو در محل این شرکت برگزار شد.

مدیریت جهادی و انقلابی راهگشای مشکلات آبی کشور
"محمد جوانبخت" معاون جدید وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با قدردانی از اعتماد وزیر نیرو اظهار کرد: موضوع آب و مدیریت آن بحث بسیار دشوار و سختی است، زیرا با توجه به شرایط اقلیمی و کم آبی موجود در کشور باید تصمیمات جدی و موثری را در این زمینه اتخاذ کرد.
وی با بیان اینکه موضوع آب جزو موضوعات میان بخشی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در عین حالی که حوضه مدیریت آب کار سختی است، اما به اعتقاد من با یک مدیریت جهادی، انقلابی، کارشناسانه، عالمانه و عادلانه به مانند آنچه در دوران دفاع مقدس، رزمندگان ما توانستند به منصه ظهور برسانند، ان‌شاءالله می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه برنامه‌های وزیر نیرو خوشبختانه از برنامه‌های کامل بوده و ما نیز اقدامات خود را در راستای این سیاستگذاری پیش خواهیم برد، گفت: مدیریت یکپارچه منابع آب از  مسائل مهمی است که باید به آن پایبند باشیم و آن را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: بحث مدیریت تقاضا و صرفه‌جویی در همه اشکال مصرف از موضوعات و مسائل مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های آبی از جمله سد‌ها، سامانه‌های آبرسانی و سیستم‌های تصفیه‌خانه آب و فاضلاب بایستی بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌ها در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بخش اقتصاد آب از بخش‌هایی است که باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: مهمتر از همه بحث‌های جاری، موضوع منابع مالی و اعتبارات است که از روش‌های مناسب و با توجه به شرایط خاص کشور بایستی دنبال شود.
 
ضرورت توجه ویژه به سند سازگاری با کم‌آبی
در پایان "قاسم تقی‌زاده خامسی" با اشاره به اقدامات خود اظهار کرد: در دولت دوازدهم علی‌رغم کمبود اعتبارات و بودجه، آبگیری 30 تا 100 سد، بهره‌برداری از حدود 135 تصفیه‌خانه آب و تصفیه‌خانه فاضلاب، آبرسانی صدها کیلومتر و احداث 125 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی انجام شد. 
مدیرعامل پیشین شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شد، گفت: علاوه بر تمامی پروژه‌ها، در سه سال گذشته دو اقدام شاخص شامل اجرای سند سازگاری با کم آبی و تغییر ساختار شرکت مدیریت منابع آب ایران با تمام مشکلات انجام شده که نیازمند توجه ویژه است.