ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب اضطراری مریوان در کمتر از 5 ماه اجرایی شد

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از ساخت و راه‌اندازی تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان طی کمتر از 5 ماه خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،نمایندگان رسانه‌های کشوری با سفر به استان کردستان از پروژه‌های بخش آب شرکت آب و فاضلاب کردستان از جمله تصفیه‌خانه آب سنندج و تصفیه‌خانه آب اضطراری مریوان و پروژه‌های جهاد آبرسانی بازدید کردند، خبرنگاران در ابتدا در نشست خبری محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفای کردستان حضور یافتند.
در این جلسه فرهاد با اشاره به پروژه‌های بخش آب شرکت گفت: در حال حاضر 11 تصفیه خانه آب در استان در مدار بهره برداری هستند؛ در حوزه شهری تصفیه‌خانه های 1 و 2 سنندج، 1 و 2سقز، بانه، حسن آباد یاسوکند، مریوان، دیواندره و دلبران قروه و تصفیه‌خانه روستایی قلیان سنندج در مدار هستند. همچنین طرح ارتقاء تصفیه‌خانه‌های آب 1 و 2سنندج و شماره 1 سقز هم در دست اجرا است.
وی افزود: در بخش فاضلاب هم 10 واحد تصفیه‌خانه در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان، قروه، بیجار، سریش آباد، کامیاران و حسن آباد یاسوکند و تصفیه خانه فاضلاب روستایی حسین آباد سنندج در مدار بهره‌برداری هستند.
فرهاد تصریح کرد: تصفیه‌خانه های فاضلاب شهرهای دیواندره، دهگلان و تصفیه خانه های فاضلاب روستایی خامسان،  قلیان، قروچای، شوی، سراب قامیش در دست احداث و تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش آباد هم در دست ارتقاء هستند.
در ادامه این سفر خبرنگاران از تصفیه خانه آب سنندج بازدید کردند. همچنین خبرنگاران رسانه‌های کشوری با سفر به شهرستان مریوان ابتدا از تصفیه‌خانه آب اضطراری این شهر بازدید کردند. تصفیه‌خانه اضطراری شهر مریوان نیز به عنوان بخشی از طرح آبرسانی اضطراری به این شهرستان از محل سد گاران با ظرفیت تصفیه 250 لیتر در ثانیه انجام می شود.این تصفیه خانه شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و آب تصفیه شده، 5 واحد فیلتر شنی، مخزن یکهزار مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق و‌نگهبانی و محوطه سازی است.
در ادامه بازدید از برخی پروژه های جهاد آبرسانی روستایی انجام شد؛ طرح جهاد آبرسانی در سطح کشور توسط وزارت نیرو با هدف آبرسانی به روستاهای محروم از اواخر سال 1400 آغاز شده که سهم استان کردستان در این زمینه آبرسانی به 169 روستا در قالب قراردادی به مبلغ 527.8 میلیارد تومان در حال اجراست و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پاون