آغاز فعالیت گسترده خیرین آبرسان برای آبرسانی به ۳۰۰۰ روستا

رئیس مرکز جهاد آبرسانی از آغاز فعالیت گسترده خیرین آبرسان به طور رسمی از چند ماه پیش خبر داد و گفت: کل پروژه تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای پیشبرد آن مصمم هستیم.

به گزارش مهرگان پرس،میثم جعفرزاده ، با بیان اینکه باتوجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر اینکه حوزه محرومیت زدایی به عنوان یک حوزه اصلی قرار بگیرد، جهاد آبرسانی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی برای آبرسانی به روستاهای کشور در دولت سیزدهم و در مجموعه وزارت نیرو آغاز به کار کرد، گفت: ابتدا یک شورای آبرسانی با حضور متخصصان و مسوولان امر تشکیل و یک مرکز جهاد آبرسانی با هدف نظارت و تسهیل در امر آبرسانی روستایی شروع به کار کرد.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی آب روستاهایی که در سالیان گذشته کمتر نسبت به آن دغدغه وجود داشت در دستور کار قرار گرفت، ابتدای قضیه به صورت عملیات پروژه تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد که این قرار گاه از چندین معین اعم از قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی، سازمان بسیج سازندگی و نیروی دریایی بهره گرفت تا از تمام توان فنی این مجموعه با توجه به نگاه جهادی که وجود داشت استفاده کنیم.

وی افزود: در ابتدا بعد از تفاهم ۱۰ هزار روستا قرار داد ۷۱۳۸ روستا را در مجموعه داشتیم و تا امروز نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در عملکرد آبرسانی روستایی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت مرکز جهاد آبرسانی تنها معطوف به پروژه محرومیت زدایی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نمی شود، در این بین مجمع خیرین آبرسان کشور  نیز نقش مهمی در موضوع آبرسانی دارند، گفت: یکی از برکات جهاد آبرسانی این بود که با کمک خیرین  مجمع خیرین آبرسان شرب کشور با هدفگذاری ۳۰۰۰ روستا تشکیل شد و یک فعالیت وسیعی را در حوزه های مختلف شروع کرده است.

به گفته وی یک سال است که کار شروع شده اما کارهای ثبت نهایی چند ماهی است که تمام شده و کار در حال انجام است.

منبع : ایسنا