افزایش تحویل گاز به بخش صنعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی در کشور از افزایش تحویل گاز به بخش صنعت نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس

از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی در کشور، اظهار داشت: رشد گاز تحویلی در ۹ ماه امسال به بخش فولاد کشور نسبت به سال گذشته ۸.۵ درصد است، در حالی که روند افزایشی مصرف گاز در این بخش در فصل سرد (ابتدای آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه) نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، افزایش گازرسانی به صنعت سیمان نیز بیش از ۵.۳ درصد رشد در ۹ ماه نخست امسال را نشان می‌دهد.

وی افزایش ۸ درصدی تحویل گاز به بخش پتروشیمی در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: روند صعودی رشد تحویل گاز به پتروشیمی‌ها را در فصل سرد سال جاری حدود ۲۰ درصد است.

رحمانی تصریح کرد: تحویل گاز به بخش نیروگاهی برای تولید برق نیز در ۹ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشته است که مجموع این موارد نشان از توجه ویژه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران به بخش تولید و صنعت کشور دارد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه تلاش ما و همه دست‌اندرکاران برای تحویل گاز بیشتر به صنایع کشور است، گفت: انجام این مهم سبب می‌شود افزون بر منتفع شدن بخش صنعت، چرخه تولید نیز در کشور به گردش درآید و همه مردم کشور از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: با وجود آنکه طی چند روز اخیر بارش رحمت الهی در برخی استان‌های شمال و شمال‌غرب کشور همراه با موج سرما، سبب کاهش دما و افزایش مصرف گاز در این استان‌ها شد، خوشبختانه با همت و تلاش همکاران در شرکت‌های گاز استانی، هیچ استانی با کاهش فشار یا قطع گاز روبه‌رو نشد.