تبریک کانون نمایشنامه‌نویسان به جهانگیریان برای نامزدی جایزه آلما

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران به عباس جهانگیریان برای نامزدی جایزه‌ جهانی آسترید لیندگرنِ سوئد (آلما) تبریک گفت.

به گزارش مهرگان پرس،کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران به مناسبت نامزدی عباس جهانگیریان نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان برای جایزه جهانی آسترید لیندگرنِ سوئد (آلما) پیام تبریک صادر کرد.

در متن پیام تبریک کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران آمده است:

«جناب استاد عباس جهانگیریان، عضو محترم کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران

نامزدی شما برای جایزه جهانی آسترید لیندگرنِ سوئد (آلما) کمترین شادباش و خسته نباشید به سال‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان ایران زمین قلم زدید، رؤیا ساختید، چراغ روشن کردید، امید و آگاهی دادید تا زبان و فرهنگ و سرزمین‌شان را دوست داشته باشند. بسیاری از آن نونهالان در سایه‌سار درخت معرفت شما اکنون به برنایی رسیده‌اند. خوشا ما و ایران که بزرگانی چون شما را در کنار خویش داریم.

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، نامزدی جناب عباس جهانگیریان، عضو این کانون را برای جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرنِ سوئد (آلما) تبریک می‌گوید.»

آلما دومین جایزه بزرگ ادبیات جهان است که از سال ۲۰۰۲ از سوی دولت سوئد برای بزرگداشت آسترید لیندگرن نویسنده شناخته شده این کشور بنیان نهاده شد. این جایزه به اشخاص یا سازمان‌هایی اهدا می‌شود که نقش برجسته‌ای در خلق ادبیات کودک و نوجوان یا ترویج آن داشته باشند. در هر سال بیش از ۲۵۰ فرد یا نهاد از سراسر جهان برای این جایزه نامزد می‌شوند. انجمن نویسندگان، شورای کتاب کودک، کانون پرورش کودکان و نوجوانان و موسسه‌پژوهشی کودکان دنیا چهار نهاد ایرانی هستند که می‌توانند برای این جایزه نامزدهایی را معرفی کنند. نامزدی در این جایزه نه تنها می‌تواند توجه جهانی را به نویسنده و ترویج‌گر معرفی شده جلب کند، بلکه در مطرح شدن ادبیات و فعالیت‌های فرهنگی کشور در سطح جهانی نیز نقش بسزایی دارد.

امسال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بنا بر رأی کمیته انتخاب نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) سال ٢٠٢۴، عباس جهانگیریان را در بخش نویسنده و فرمهر منجزی را در بخش ترویج کتابخوانی به دبیرخانه این جایزه معرفی کرده است.