کد خبر: 2586
شنبه , 06 آبان 1402 - 09:47
«روان‌شناسی موسیقی» منتشر شد

کتاب «روان‌شناسی موسیقی» تاثیر مهمی که موسیقی در زندگی روزمره انسان دارد و اثر موسیقی بر جامعه، گروه‌ها و افراد را بررسی می‌کند.

به گزارش مهرگان پرس، کتاب «روان‌شناسی موسیقی » با رویکرد نوین تجربی به علم روان‌شناسی و عمدتا در چهار چوب «عصب‌روان‌شناختی» تالیف شده است. یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور روان‌شناسی موسیقی و مرتبط با آن، یعنی موسیقی درمانی، امروز در پهنه علمی، عمومی یا حتی شبه‌علمیِ خودِ ایرانی‌ها هم با اقبالی درخور توجه مواجه شده است و اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

کتاب روان‌شناسی موسیقی تاثیر مهمی که موسیقی در زندگی روزمره انسان دارد، و اثر موسیقی بر جامعه، گروه‌ها و افراد را بررسی می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که موسیقی چطور می‌تواند برای عملکرد فکری، سلامت و رضایت خاطر انسان مفید باشد و توانایی موسیقایی را هم به مثابه موهبت می‌سنجد و هم به مثابه آنچه می‌توان از طریق یادگیری و تمرین بهبود بخشید. این کتاب همچنین اهمیت موسیقی و تاثیرش را در رفتار انسان نشان می‌دهد.

کتاب روان‌شناسی موسیقی، پس از روان‌شناسی هنر، دومین عنوان از مجموعۀ «روان‌شناسی همه‌چیزِ» انتشارات راتلج است که با ترجمۀ سهند سلطاندوست تقدیم علاقه‌مندان روان‌شناسی و به‌ویژه حوزه‌ای از آن می‌شود که می‌توان ـ با الهام از اصطلاح رایج‌ترِ «فلسفۀ مضاف» ـ آن را «روان‌شناسی مضاف» نامید. کتاب حاضر، یکی از زیرشاخه‌ها یا بخش‌های مجاور و مرتبط با روان‌شناسی موسیقی، یعنی موسیقی‌درمانی است.

این کتاب با عنوان Psychology of Music در سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات راتلج منتشر شده است.

منبه: موج