کد خبر: 2970
چهارشنبه , 15 فروردین 1403 - 16:11
میزان پرشدگی سدهای کشور به ۵۸ درصد رسید

سخنگوی صنعت آب در خصوص وضعیت سدهای کشور گفت: در حال حاضر با بهبود نسبی در بارش‌های اخیر در شرایط مساوی با سال گذشته،۵۸ درصد مخازن سدهای کشور پر است.

به گزارش مهرگان پرس به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران فیروز قاسم‌زاده، خاطرنشان کرد: میزان پرشدگی سدهای کشور با بهبود نسبی در بارش‌های اخیر در شرایط مساوی با سال گذشته قرار گرفت و ۵۸ درصد مخازن سدهای کشور در حال حاضر پر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، بارش کشور بر اساس شبکه ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو، دارای کاهش ۱۷ درصدی نسبت به شرایط نرمال است و همین امر در کنار تدوام چهار سالِ کم‌بارش، باعث کاهش ۱۱ درصدی ورودی به مخازن سدهای کشور نسبت به سال گذشته شده است.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه میزان پرشدگی سدها بسته به تمرکز بارش در مناطق مختلف کشور متفاوت است افزود: این تفاوت بارش به نوعی است که حدود ۲۰ درصد سدهای مهم کشور دارای پرشدگی بالای ۹۰ درصد هستند و حدود ۲۵ درصد سدها زیر ۲۰ درصد پرشدگی دارند.

وی خاطر نشان کرد: سدهای استان تهران در حال حاضر دارای ۱۶ درصد پرشدگی بوده و با کاهش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه هستند؛ لذا مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب برای شهروندان تهرانی توصیه می‌شود.