پیشرفت45 درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان در حال اجرا است و در حال حاضر ۴۵.۶۷ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش  خبرنگارمهرگان پرس از سنندج، محمد فرهاد اظهار داشت: این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز و طی ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان را از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند کند.
وی افزود: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند بودند و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره‌مند از آب شرب پایدار به ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت.
فرهاد در ادامه گفت: دو اقدام مهم دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی، اجرای طرح جهاد آبرسانی و افزایش اعتبارات ملی پروژه‌های آب و فاضلاب است.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی روستاهای دیگری نیز در استان کردستان از نعمت آب بهره‌مند شوند.