گفت و گوی خبری مدیرعامل بانک ملی ایران در خصوص نحوه انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران

مدیر عامل بانک ملی ایران و صدقی مدیر کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی با حضور در شبکه خبر و برنامه تلویزیونی میز اقتصاد در خصوص نحوه انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران توضیحاتی را اعلام کرد.

به گزارش مهرگان پرس از روابط عمومی بانک ملی ایران ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل این بانک با حضور در شبکه خبر  از فرایند انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران خبر داد و گفت : از روز شنبه فرایند انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران انجام می شود و مشتریان گرامی این موسسه می توانند با مراجعه به شعب موسسه نور این خدمات را به همان شیوه از بانک ملی ایران دریافت کنند.

وی افزود: تمامی سامانه های حاکمیتی از جمله ساتنا، پایا به کارت ها متصل است و مشتریان می توانند از کارت های این موسسه استفاده کنند و نیازی برای مراجعه به شعب و استفاده از خدمات کارت هایشان نیست و مانند قبل می توانند نسبت به برداشت از حساب، خرید و سایر تراکنش های مالی خود اقدام کنند.

نجار زاده در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اینکه فرایند انتقال این موسسه به بانک سه ماه زمان می برد اظهار داشت: فرایند انتقال کلی این موسسه سه ماه زمانبر بوده و ما در تمامی شعب موسسه نور با ایجاد" باجه بانک ملی ایران"  خدمات این بانک را نیز در این شعب در اختیار مشتریان قرار می دهیم و  مشتریان می توانند طی سه ماه شماره حساب جدیدی را از بانک ملی ایران دریافت کنند.

نجار زاده در خصوص انتقال سپرده ها  و دارایی های موسسه نور گفت: 33 همت از سپرده های این موسسه به بانک ملی ایران انتقال پیدا کرده ولی تمامی دارایی ها همچنان منتقل نشده است.

وی در ادامه این توضیحات افزود: یکسری از دارایی ها که بر آنها دعاوی حقوقی و موضوعات مختلفی بر آنها مترتب هست؛ قرار نیست به این بانک منتقل شوند و طی جلسات مشترکی که با بانک مرکزی کشور داشتیم دارایی هایی که کاملا در اختیار و زیرکلید این موسسه هستند به بانک ملی ایران منتقل خواهند شد.

مدیر عامل بانک ملی ایران در خصوص انتقال انواع سپرده های مشتریان نیز اظهار داشت:  تمامی سپرده های مشتریان اعم از کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین تمامی تفاهمات مشترک بین مشتریان و موسسه نور مانند سابق  و به همان شیوه پابرجا خواهد بود و بانک ملی ایران متعهد به ایفای تعهدات این موسسه است و هیچ تفاوتی در بحث توافقات انجام شده قبلی با مشتریان موسسه نور وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل بانک ملی ایران در خصوص نحوه مدیریت هزینه ها ، انتقال و ساماندهی حساب ها ، بدهی، دارایی، کارکنان و شعب این بانک نیز گفت:  248 شعبه از موسسه نور ، بیش از 2000 نفر نیروی انسانی و 33 همت سپرده و 3 همت تسهیلات به بانک ملی ایران منتقل خواهد شد.

با جلسات مشترکی که با بانک مرکزی و موسسه نور داشتیم و به تائید بانک مرکزی کشور نیز رسیده است،  تمامی کارکنان از این پس به عنوان کارمند بانک ملی ایران مشغول خدمت خواهند شد و تعدیل نیرویی در کارکنان این موسسه صورت نخواهد گرفت و با توجه به ایجاد باجه بانک ملی ایران در شعب موسسه نور انتقال دانش و تجربه بین همکاران صورت خواهد گرفت و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: تمامی کارکنان و مشتریان محترم موسسه نور در صورت هرگونه ابهام و یا پرسش در این زمینه می توانند با واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران به شماره تلفن 64140 و همین طور  واحد ارتباط مردمی موسسه نور به شماره تلفن  42931010 تماس حاصل نمایند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.