میزان مصرف آب در 11 شهر گیلان بیش از میزان تولید است

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان از میزان مصرف آب 11 شهر استان بیش از میزان تولید آن خبر داد.

به گزارش مهرگان پرس،معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به بررسی میزان تولید و مصرف آب در سطح استان، برای جلوگیری از بروز بحران و تنش آبی در گیلان، مدیریت مصرف آب را بسیار ضروری دانست.
"مازیار غلامپور" با اشاره به کاهش نزولات جوی و در نتیجه کاهش ذخایر آبی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از شرایط سخت فعلی، مدیریت مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی است.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در 11 شهر گیلان بیش از میزان تولید آن است، افزود: در 12 شهر استان نیز، میزان مصرف و تولید آب در نقطه سر به سر قرار دارد که مردم استان ضمن توجه به این مهم، باید از مصارف غیرضروری آب در روزهای پیش رو پرهیز کنند.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان در ادامه گفت: تعداد 316 روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و 70 درصد آنها باید از طریق تانکر آبرسانی شوند و همچنین 311 روستای بالای 20 خانوار نیز در مرز تنش قرار دارند که باید با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط فعلی خارج شوند.
غلامپور برداشت‌های غیرمجاز آب را مهمترین عامل هدررفت آب دانست و تصریح کرد: تداوم این روند منجر به بحران آب در فصل گرما خواهد شد و بر این اساس از هم استانی‌های عزیز انتظار است در صورت مشاهده این موارد با شماره 122 مرکز پاسخگویی شبانه روزی شرکت آبفا تماس بگیرند تا از تضییع حقوق مشترکان نیز جلوگیری شود. 
وی همچنین از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست با توجه به ضرورت این امر، نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان، با شرکت آب و فاضلاب استان همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: پاون