نخستين اقدام فراگير توزيع برق كشور در سال 1400 آغاز شد

نخستين اقدام فراگير سال 1400 توزيع برق كشور، با هدف گذر از پيك تابستان آغاز شد.

به گزارش مهرگان پرس،"محمدحسن متولي زاده" مديرعامل شركت توانير با اشاره به اهميت اجراي همزمان برنامه‌هاي مديريت بار و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در حوزه فني شبكه، خاطرنشان كرد: همه توان خود را براي گذر موفق از پيك 1400 بكار خواهيم بست.
وي از مبارزه با دستگاه‌هاي رمزارز غيرمجاز، تعديل روشنايي راه‌هاي بين شهري و تعديل روشنايي معابر را سه محور اصلي نخستين اقدام فراگير امسال برشمرد و افزود: امسال اين برنامه‌ها در قالب اقدام‌هاي فراگير، پيگيري و اجرا خواهد شد.
مديرعامل توانير با اشاره به افزايش مصرف برق در فروردين ماه گفت: رشد مصرف برق در فروردين ماه كه نشان از تابستاني سخت و گرم دارد، بي‌سابقه است.
به گفته متولي زاده، كمبود توليد نيروگاه‌هاي برق آبي، به دليل كاهش بارندگي‌ها، باعث به‌هم خوردن تراز توليد و مصرف برق شده است و به همين دليل همكاران ما در صنعت برق بايد پيش‌بيني‌هاي لازم را براي مديريت اين شرايط و مصرف برق انجام دهند.
وي با بيان اين كه تابستان‌هاي سخت چند سال گذشته را با موفقيت پشت سرگذاشتيم، خاطرنشان كرد: امسال علاوه بر كاهش بارندگي‌ها، به دليل قرارگرفتن در شرايط كرونايي و گرماي هوا، از هم اكنون شاهد افزايش مصرف برق هستيم و به همين دليل نيازمند اقدامات جديدتري هستيم.
متولي زاده يادآور شد: برگزاري اين مانورها و اقدام‌هاي فراگير نشان مي‌دهد كه آمادگي انجام عمليات را از خودمان شروع كرديم.
وی با اشاره به اين كه در اين اقدام فراگير 6 هزار نفر از نيروهاي عملياتي در قالب 1200 اكيپ حضور دارند، تاكيد كرد: علاوه بر اهداف سه‌گانه اين اقدام فراگير، از امروز مصرف برق ادارات و شركت‌هاي تابعه وزارت نيرو را با كاهش مصرف برق سيستم‌هاي سرمايشي تعديل خواهد شد.
مديرعامل توانير تاكيد كرد: در گام نخست مصرف برق ادارات صنعت برق و شركت هاي تابعه وزارت نيرو با سختگيري تا 50 درصد سال گذشته كاهش خواهد يافت و در گام بعدي براي اجراي اين كار در  ساير دستگاه‌هاي اداري، اقدام خواهد شد.
متولي زاده در عين حال از شركت‌هاي توزيع خواست تا براي ارتباط گيري با مشتركان پرمصرف و ارائه اطلاعات لازم به اين گروه‌ها براي كاهش مصارف برق، آمادگي داشته باشند.
وی همچنین يادآور شد: همه بايد بدانيم كه مصرف برق يك كولرگازي به اندازه چند دستگاه تنفس مصنوعي است كه در اين شرايط كرونايي مورد نياز بيماراني است كه در بيمارستان‌ها در حال درمان هستند.
بر اساس اين گزارش، شركت توانير از سال گذشته برنامه‌هايي را در پنج‌شنبه آخر هر ماه با عنوان مانورهاي سراسري يا اقدام‌هاي فراگير برنامه‌ريزي و اجرا كرد كه در قالب آن گروه‌هاي عملياتي برق در سراسر كشور متناسب با اهداف برنامه تعريف شده، نسبت به رفع مشكلات شبكه اقدام مي‌كنند.

منبع: توانير