نمایشگاه بهترین بستر برای تعامل فعالان صنعت برق

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی: نمایشگاه صنعت برق به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعت برق فرصت و بستری برای برقراری تعاملات هرچه بیشتر بین تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران صنعت برق در شکوفایی بیشتر این حوزه و حل مشکلات موجود است.

به گزارش مهرگان پرس،محسن طرزطلب، در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه صنعت برق اظهار داشت: صنعت برق به عنوان یکی از مهمترین صنایع تاثیرگذار در زندگی مردم شناخته می‌شود و از این حیث لازم است تا با برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون در حوزه برق، علاوه بر معرفی دستاوردهای این صنعت بزرگ همگان در جریان پیشرفت‌های چشمگیر کشور در این زمینه قرار گیرند.
وی افزود: نمایشگاه صنعت برق به عنوان بزرگترین رخداد صنعت برق فرصتی جهت برقراری تعاملات هرچه بیشتر بین تولید کنندگان، سرمایه گذاران و پیمانکاران صنعت برق جهت شکوفایی بیشتر این حوزه و حل مشکلات موجود است.
وی با اشاره به سایه‌ای که امسال بیماری کرونا در زمینه برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت برق ایران یجاد کرده است،‌ گفت: خوشبختانه با مدیریت مناسب و ‌رعایت پروتکل‌ها‌ وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه ایجاد نشد و امیدواریم شاهد حضور فعال بخش خصوصی در این دوره همانند دوره‌های پیشین باشیم.
وی، نقش بخش خصوصی در عرصه صنعت برق کشور را اساسی و تاثیرگذار خواند و خواستار ارایه تجربیات و دانش فنی شرکت‌های فعال در این بخش در بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق به منظور دستیابی به راهکارهای صحیح در زمینه مدیریت تولید برق در کشور شد.
طرزطلب ادامه داد: اهمیت برگزاری این گردهمایی موجب حضور بسیاری از شرکت‌های خارجی با هدف گسترش تعاملات تجاری شده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی در خصوص ویژگی اصلی نمایشگاه صنعت برق گفت: با توجه به انتخاب شعار سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری در سال 99، نمایشگاه بیستم صنعت برق می‌تواند جایگاهی برای عرضه توانمندی متخصصان نیروگاهی کشور باشد.
وی افزود: این مهم، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و متعاقب آن اشتغال‌زایی و ارزآوری را به همراه خواهد داشت که در شرایط کنونی بین‌المللی در جهت گسترش روابط تجاری با سایر کشورها اهمیت ویژه‌ای یافته است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی در ادامه در خصوص تاثیر بخش خصوصی در صنعت برق گفت: در زمان حاضر نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه صنعت برق فضای بسیار خوبی را برای رقابت فعالان این صنعت فراهم می‌کند.
طرزطلب خاطرنشان کرد:  نمایشگاه صنعت برق بهترین مکان برای معرفی فرصت‌های ساخت نیروگاه به بخش خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در این صنعت است چرا که در فرصتی چند روزه تمامی امکانات فراهم است تا همه سرمایه‌گذاران با حضور در این نمایشگاه با بخش‌های مختلف صنعت برق آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بیان این که نمایشگاه صنعت برق را می‌توان تبلیغ زنده نامید اظهار داشت: چرا که در این نمایشگاه عواملی چون تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده کالا و خدمات در یک زمان و مکان مناسب گردهم می‌آیند.
وی با اشاره به برگزاری هرساله چندین نمایشگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف در کشور، افزود: هریک از این نمایشگاه‌ها، بخش‌ها‌ی ویژه ای از اقتصاد کشور را مدنظر دارد، اما هدف اصلی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ارائه توانمندی‌های صنعتی، انتقال دانش فنی، ارتقای علوم دانش‌پژوهان و بهبود فضای کسب و کار است.
طرزطلب گفت: از این رو سرمایه‌گذاران با آشنایی هرچه بیشتر با این دستاوردها می‌توانند با طیب خاطر بیشتری در این راه سرمایه گذاری کنند.
وی اظهار امیدواری کرد در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور دستاوردهای درخشان این صنعت بزرگ به خصوص در حوزه ساخت داخل به دست توانمند متخصصان ایران اسلامی که تبلور شعار حمایت از بخش خصوصی و فعالان صنعت برق است، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این گردهمایی فرصتی باشد تا صنعت برق شکوفاتر و مستعدتر از گذشته در جهت خدمت به مردم عزیز کشورمان گام بردارد.

منبع:پاون