​هدایت منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال ماموریت مهم بانک صادرات ایران است

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: جلوگیری از انحراف منابع و هدایت بهینه به سمت تولید و اشتغال در بانک صادرات ایران به عنوان یک مسئولیت مهم مورد پیگیری است و تعیین تکلیف مطالبات نقش مهمی در ارتقای توان تسهیلات‌دهی، اشتغال‌آفرینی و حمایت از تولید دارد.

به گزارش مهرگان پرس به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید ضیاء ایمانی در دیدار با مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب افزود: بانک صادرات ایران علاوه بر نقش موثر در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و زیربنایی کشور، خدمات متنوع بانکی و به ویژه پرداخت تسهیلات حمایتی از طریق گسترده‌ترین شبکه شعب خود را در دستور کار دارد به نحوی که با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری کمیته امداد و بهزیستی، وام‌های ضروری، حمایت از نوسازی مسکن مناطق محروم روستایی و شهری و... یکی از بانک‌های پیشرو در انجام مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بانک صادرات ایران برای حمایت از رونق تولید و تامین مالی بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی کشور در سال‌های اخیر، بر تداوم حمایت این بانک از کسب و کار واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال تاکید کرد و افزود: نظام بانکی کشور ماموریت دارد تا در شرایط کنونی در کنار بنگاه‌های تولیدی بایستد و با هدایت بهینه منابع و جلوگیری از انحراف آن، بخش تولید و اشتغال را بیش از گذشته حمایت کند. در این میان تعیین تکلیف پرونده‌های کلان مطالباتی می‌تواند به منظور پرداخت تسهیلات موثر و تامین مالی تولید و همچنین اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به نظام بانکی کمک شایان توجهی کند.
مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و دادستان کل استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن تشکر از پیگیری بانک صادرات ایران برای تعیین تکلیف و حل مشکلات پرونده‌های مطالباتی و هدایت صحیح منابع برای کمک به توسعه تولید و اشتغال در این استان، تاکید کرد نظام قضایی تمام توان خود را در جهت حل و فصل پرونده‌های بزرگ مطالباتی انجام خواهد داد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان علاوه بردیدار با رئیس کل دادگستری و دادستان کل دادگستری استان هرمزگان از برخی شعب استان از جمله شعب «حاج قاسم سلیمانی»، «بندرعباس» و «خلیج فارس» بازدید کرد و ضمن قدردانی از زحمات همکاران، بر خدمت‌رسانی هرچه بیشتر شعب بانک صادرات ایران به مردم استان هرمزگان تاکید کرد.‍‍