هر چیزی به علی(ع) برنگردد به اصل خود برنگشته است

آیت الله کاظم صدیقی در جلسه ای که به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور تعدادی از رؤسای کل دادگستری¬های استان¬ها و مسئولین دستگاه قضایی با هدف تبیین برنامه های بنیاد بین-المللی غدیر و اولین همایش ملّی عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) برگزار گردید اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) بعد از رسول گرامی اسلام(ص) برترین الگوی عدالت برای بشریت است .

به گزارش مهرگان پرس،دبیرکل بنیاد بین ­المللی غدیر گفت: هرچیزی به علی(ع)  برنگردد به اصل خود برنگشته است و اصل و فر ع در عدالت امیرالمؤمنین(ع)  خلاصه می­شود. وی افزود: یکی از ارکان اساسی در زندگی انسان­ها عدل است که زیربنای زندگی توأم با آرامش را رقم می­زند و بشریت امروز با داشتن گنجینه­ای مانند امیرالمؤمنین(ع) ، حکمرانی عادلانه را باید سرلوحه خود قرار دهد همانطور که علی(ع) در فرمان حکومتی خود به مالک اشتر، حق و عدالت را مورد تأکید قرار می­دهند .

عضو شورایعالی قضایی کشور در ادامه افزود: بنیاد بین­المللی غدیر یکی از موفقیت­هایش برگزاری همایش­های علمی، پژوهشی و جشنواره­های فرهنگی، هنری در داخل و خارج از کشور است. و در این سال­های طولانی از حیات بابرکتش انصافاً خوش درخشیده است و در همایش علمی عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع)  نیز که با همکاری قوه قضاییه و با همت دادگستری کل استان مرکزی، دانشگاه اراک، دانشگاه امام صادق(ع)  و تعداد دیگری از دانشگاه­های برتر کشور برگزار می­نماید، هدفش تبیین راه­های توسعه عدالت علوی است و بنیاد غدیر با پرچمداران برپاکننده عدالت در سطح جامعه مناسبات خوبی دارد. و در این باره اولین رونق فضای غدیر در کشور، شناساندن امیرالمؤمنین(ع)  و عدالت آن حضرت در جامعه است .              

در ادامه دکترحسین ظریف­منش مدیر عامل بنیاد بین­المللی غدیر با اشاره به اینکه بنیاد بین­المللی غدیر نهادی مردمی، مذهی و اجتماعی است اظهار داشت: پس از چندین سال پیگیری بنیاد در مورد نامگذاری دهه امامت و ولایت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر به عنوان « دهه امامت و ولایت» در تقویم رسمی کشور ثبت گردید .

قائم مقام دبیر کل بنیاد بین­المللی غدیر در ادامه افزود: برگزاری ده­ها هزار برنامه در زمینه گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر از جمله برگزاری ده­ها همایش علمی و کنگره بین­المللی و جشنواره­هایی نظیر شعر، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی از جمله برنامه­های دهه امامت و ولایت سال جاری است  .

ظریف­منش در ادامه افزود : طبق هماهنگی­های به عمل آمده با سازمان صدا و سیما، رسانه ملّی علاوه بر تولید و پخش برنامه­های معرفتی در حوزه غدیر نظیر: نشست­های علمی، مسابقات علمی و ... ، جشن­های غدیری و مراسم­های بزرگداشت دهه ولایت در داخل و خارج از کشور را پوشش خواهد داد .

مدیر عامل بنیاد بین­المللی غدیر همچنین گفت: این بنیاد ضمن ساماندهی و حمایت از گروه­های مختلف مردمی، برگزاری دومین جشنواره ملّی فرهنگی هنری علوی ویژه دانش­آموزان سراسر کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش، برگزاری دومین جشنواره بین­المللی شعر ترکی غدیر، سومین جشنواره ملّی خوشنویسی غدیر، نهمین جشنواره ملّی شعر غدیر، ششمین جشنواره بین­المللی حمایت از آثار دانشجویی غدیر، اولین جشنواره ملّی راه روشن، اولین جشنواره ملّی تجلیل از رسانه­های فعال در حوزه غدیر، اولین همایش ملّی فرهنگی هنری مباهله، نخستین کنگره بین­المللی راهکارهای ترویج فرهنگ غدیر و نهج­البلاغه در جهان، دوازهمین همایش ملّی سیره علوی، هفتمین همایش تبیینی مباهله، اولین همایش ملّی علی(ع) مقتدای ورزشکاران، پنجمین دوره ملّی تربیت متخصص غدیر را از جمله برنامه­های متمرکز بنیاد بین­المللی غدیر عنوان کرد .

در این نشست همچنین رؤسای کل دادگستری و دادستان­های استان­های مرکزی، خراسان رضوی، مازندران، ایلام و فارس، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، سازمان زندان­ها و آیت­الله اختری و نیز آیت ­الله حسینی ضمن اعلام همکاری در برگزاری برنامه­های غدیری و همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنینp به بیان دیدگاه­های خود پرداختند .