همزمان با شروع هفته کارآفرینی طرح ملی مزیت سنجی شغلی در خوزستان اجرایی شد

خوزستان –مهرگان پرس - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان همزمان با شروع هفته کارآفرینی در سال جهش تولید طرح ملی مزیت سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مزیت های شغلی در خوزستان راه اندازی شد.

ناجی عبیاوی مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی است افزود : راه‌اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی راهگشای کارآفرینان خوزستانی خواهد بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان راه اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی شهرستان‌های را راهکاری موثر برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و سبب افزایش بهره وری سرمایه گذاری در استان دانست.

عبیاوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبر ی در خصوص توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان گفت: توجه و اهمیت به نقش کارآفرینی، یکی از راه های تحقق سال جهش تولید کارآفرینی است و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و رشد اقتصادی جامعه دارند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی کمیته امداد در بهبود فضای کسب کار در استان، گفت: طرح ملی مزیت سنجی شغلی شهرستان ها به عنوان پژوهشی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مزیت های شغلی شهرستان‌های استان با بهره گیری از جدیدترین روش‌های علمی وکارشناسی محاسباتی، مشاغل دارای مزیت در هر شهرستان اجرا می شود.

عبیاوی افزود در این طرح مشاغل دارای مزیت در هر شهرستان بر اساس زیست بوم منطقه، مشخصات آب و هوایی، توان و ظرفیت ، ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی و موقعیت جغرافیایی رتبه‌بندی شده تا نقشه راه مناسبی جهت شروع یا توسعه کسب‌وکارهای مناسب برای علاقه‌مندان و کارآفرینان این شهرستان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح؛ فهرست ۵۰ شغل دارای مزیت در هر شهرستان به صورت رایگان در اختیار دستگاه های متولی اشتغال، کارآفرینان و پژوهشگران کسب و کار قرار می گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان کارآفرینان فعالان کسب‌وکار و دستگاه‌های اجرائی می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان را از طریق سامانه «مزیت سنجی شغلی» کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند.

انتهای پیام/*